Wydatki na reklamę w Internecie większe niż w kinach

Marek Druś
opublikowano: 2001-04-13 10:00

Udział Internetu w brytyjskim rynku reklamy był w 2000 roku większy niż udział kin, wynika z danych opracowanych przez kilka instytucji, w tym PriceWaterhouseCoopers.

Z ostatnio opublikowanych danych wynika, że wydatki brytyjskich firm na reklamę w Internecie wyniosły w zeszłym roku 154,7 mln GBP. W tym samym czasie wartość wydatków na reklamę w kinach osiągnęła 128 mln GBP.

Analitycy PwC uważają, że rynek reklamy online może w tym roku odczuć spowolnienie tempa wzrostu. Jak się szacuje, w pierwszych dwóch miesiącach roku wydatki brytyjskich firm na reklamę w sieci wyniosły w styczniu i lutym ok. 19 mln GBP. Dla porównania, w ostatnim kwartale zeszłego roku wydano na nie blisko 45 mln GBP.

Mimo wszystko, jak podkreślają komentatorzy, obniżone sumy wydatków z pierwszych miesięcy tego roku i tak oznaczają wzrost w skali roku o 30-40 proc.

MD