Wydawnictwo co się zowie

Urszula Światłowska
opublikowano: 24-10-2005, 00:00

Tygodnik „Media & Marketing Polska” przyznał tytuły roku 2005 za działalność na rynku prasy. Wydawcą Roku został Bonnier Business Polska.

„Bonnier Business Polska, wydawca »Pulsu Biznesu«, po wyjściu w ubiegłym roku na finansową prostą zdecydowanie nabiera rozpędu. Poprawia wyniki zarówno na poziomie przychodów, jak i zysków, umacnia swoją markę poprzez kolejne szeroko zakrojone projekty rankingów dla firm, z których sztandarowym pozostają niezmiennie »Gazele Biznesu«” — tak uzasadniono przyznanie naszemu wydawnictwu tytuł Wydawcy Roku.

Najlepszy w swojej klasie

Już po raz dziewiąty tygodnik „Media & Marketing Polska” przyznał tytuły roku pismom wyróżniającym się na rynku mediowo-reklamowym. Wyróżnienia przyznawane są na podstawie wyników typowo rynkowych, takich jak sprzedaż czy czytelnictwo, oraz analiz robionych podczas przygotowywania raportów specjalnych.

— Wybierając zwycięzców, bierzemy pod uwagę to, co wskazuje na ewidentny sukces rynkowy. Świadczyć o tym muszą dobre wyniki, m.in. sprzedaży reklam i czytelnictwa. „Puls Biznesu” osiągnął świetną pozycję wśród top managementu. Ważne są też wszystkie inicjatywy, takie jak eventy i konferencje organizowane przez Bonnier Business Polska, by wzmocnić markę „Pulsu Biznesu”. Mają one bardzo silny oddźwięk w środowisku biznesowym — uzasadnia nagrodę dla naszego wydawcy Marzena Reyher, redaktor naczelna tygodnika „Media & Marketing Polska”.

Jurorzy zwrócili więc dużą uwagę nie tylko na wyniki samego „Pulsu Biznesu”, ale również na działalność okołoredakcyjną. Marzena Reyher dodaje też, że „Puls Biznesu” bardzo dobrze odnalazł się na rynku i sprawdza się w roli specjalistycznej gazety.

— Jesteśmy bardzo zadowoleni. Udało nam się pokonać silną konkurencję, taką jak wydawnictwa Agora czy Presspublica. Ten tytuł to docenienie naszych działań przez prasę branżową. Zauważono, że wpływy reklamowe wzrosły o 30 proc., rosną zyski, rozwija się sprzedaż nakładu i organizujemy coraz więcej konferencji. Doceniono też, że poprawia się jakość gazety. Zmianę widać zwłaszcza w odnowionym dziale Przedsiębiorca — mówi Waldemar Tevnell, prezes Bonnier Business Polska.

Deszcz nagród

To nie pierwsza nagroda dla „Pulsu Biznesu” i jego wydawcy. Nasz dziennik ma już na swoim koncie tytuł Najlepiej Zaprojektowanej Gazety oraz wiele wyróżnień w konkursach Society for News Design (SND). W gabinecie dyrektora artystycznego stoją też liczne statuetki konkursu Grand Front w kategorii „Dzienniki” oraz Chimery, nagrody w konkursie na najlepsze okładki. Tegoroczne wyróżnienie to nie pierwsza nagroda Media & Marketing dla „Pulsu Biznesu”. Przez ostatnie lata triumfowaliśmy w kategoriiach „Dziennik Roku” i „Redaktor naczelny roku”.

Konkurencja

Tytuł Dziennik Roku tym razem trafił do „Gazety Wyborczej”, która — według tygodnika — „potwierdza siłę swojej marki i jest gazetą z misją”.

Z kolei tytuł TV-Guide Roku powędrował do „Imperium TV”. Magazyn „stara się być bardziej wyrazisty niż oferta konkurencji, co pozytywnie wpływa na wzrost sprzedaży, czytelnictwa i wpływów z reklam”.

W tym roku najlepszym redaktorem naczelnym został Janusz Pawlak, szef dziennika „Nowiny”. To właśnie za jego kadencji „ten dziennik regionalny postawił na bliższy kontakt z regionem oraz użyteczność”.

Tegoroczny tytuł Witryny Roku wywalczył www.dziennikwschodni.pl. W uzasadnieniu swojej decyzji „Media & Marketing Polska” napisał: „Serwis stanowi przykład, jak można prowadzić aktualną, a jednocześnie lekką (w sensie technicznym) witrynę, gdzie nadmiar szczegółów nie przytłacza, ale pozwala skupić się na poszukiwanej informacji.”

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Urszula Światłowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / Wydawnictwo co się zowie