Wyniki CD Projektu poniżej oczekiwań

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2021-11-29 17:30

Największy krajowy producent gier przedstawił raport za trzeci kwartał.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Jakie wyniki miał CD Projekt w III kw.
  • Jak wypadły na tle oczekiwań analityków
  • Jakie spółka ma plany wobec GOGa
  • Co zarząd mówi na temat bieżącej sprzedaży “Cyberpunka”

CD Projekt w poniedziałek po sesji opublikował raport za trzeci kwartał. Zysk netto producenta gier wyniósł 16,3 mln zł. Wynik okazał się o 56 proc. niższy od konsensusu „PB”, który zakładał 37 mln zł zysku netto. Był też 29 proc. niższy w ujęciu rok do roku.

Zysk operacyjny CD Projektu wyniósł 15,6 mln zł. Był o 65 proc. niższy od średniej prognoz analityków, która zakładała 45 mln zł EBIT. Okazał się też 65 proc. niższy niż w analogicznym okresie 2020 r.

Przychody producenta gier wyniosły 144,5 mln zł. Okazały się o 22 proc. niższe od konsensusu, który przewidywał 184 mln zł. Przychody były jednocześnie 37 proc. wyższe rok do roku. Największy wpływ na przychody miała sprzedaż „Cyberpunka” w kanale cyfrowym.

Pod względem przychodów spółka miała jeden z najlepszych trzecich kwartałów w ostatnich latach, ale cieniem na wynikach położyła się rosnąca baza kosztowa.

– Na spadek zysku netto w ujęciu rocznym wpłynęły przede wszystkim koszty związane z serwisowaniem „Cyberpunka” oraz pracami badawczymi nad nowymi projektami znajdującymi się na wczesnym etapie produkcji, ujmowane bezpośrednio w rachunku wyników bieżącego okresu. Jednocześnie stan naszych rezerw finansowych w postaci gotówki, lokat i obligacji skarbowych na przestrzeni III kwartału zwiększył się o 55 mln zł – mówi Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu ds. finansowych.

Łączna wartość środków pieniężnych i ekwiwalentów, lokat bankowych i obligacji skarbowych na koniec września miała wartość 1,18 mld zł.

CD Projekt obecnie skupia się nad wersjami swoich gier na nowe konsole.

– Intensywnie pracujemy nad wersją „Cyberpunka” na najnowszą generację konsol, której wydanie planujemy w I kwartale 2022 r. wraz z kolejną aktualizacją gry na wszystkie platformy. Postępują również prace nad next-genową wersją „Wiedźmina 3” oraz dodatkiem do Cyberpunka. Równolegle kontynuujemy transformację studia, która obejmuje coraz więcej zespołów produkcyjnych – mówi Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

W trakcie konferencji prezes zapowiedział, że wersja “Cyberpunka” na nowe konsole ma mieć taką samą cenę jak wyjściowa cena gry. Po jej premierze giełdowa spółka rozważa aktualizację strategii na 2022 r.

Pod koniec ubiegłego tygodnia “Cyberpunk” wrócił na pierwsze miejsce listy bestsellerów Steam, po tym jak w ramach promocji cenę gry obniżono o połowę. Zarząd spółki poinformował w poniedziałek, że widzi poprawę sprzedaży tytułu na PC i konsole.

W trzecim kwartale zależny od CD Projektu GOG miał ponad 5 mln zł straty netto, a po trzech kwartałach jest ponad 9 mln zł na minusie. Przedstawiciele spółki poinformowali na konferencji, że ostatnio podjęto działania mające na celu poprawę wyników. Spółka ma się skoncentrować na podstawowej działalności – sprzedaży wyselekcjonowanych gier. Planowane są zmiany w zespole.

CD Projekt, który jest znany z gier AAA, nadal planuje wspierać swoje mniejsze produkcje. W grudniu ma przedstawić plan działań dla “Gwinta”. Planuje regularne aktualizacje gry i dodawanie kontentu. Wpierany ma być także wydany w lipcu “Witcher Monster Slayer”. Spółka chce podnieść renetncję graczy i monetyzację gry. Niebawem mają pojawić się nowe aktualizacje.

Wyniki CD Projektu w III kw. vs. konsensus PB

WynikiKosensusróżnicaIII kw. 2020Różnica
Przychody144183,7-22%10537%
EBITDA42,975,1-43%3716%
Zysk operacyjny15,645,1-65%29-46%
Zysk netto16,337,1-56%23-29%