Przychody producenta gier wzrosły o 14 proc. do 99,3 mln zł i są o jedną piątą wyższe od oczekiwań. EBITDA sięgnęła 54,8 mln zł (+35,4 proc. r/r).

- Dwa lata po premierze Wiedźmina 3: Dziki Gon obserwujemy ze strony graczy niesłabnące zainteresowanie produktami Wiedźmińskimi. W pierwszym kwartale bieżącego roku sprzedaliśmy nie tylko więcej kopii Wiedźmina 3 niż w tym samym okresie przed rokiem, ale i przychody z jego sprzedaży wraz z dodatkami były wyższe. Za część sprzedaży odpowiada także Gwint, który już w trakcie zamkniętych beta testów wygenerował pierwsze zauważalne przychody – komentuje Piotr Nielubowicz, wiceprezes zarządu ds. finansowych CD Projektu.
W pierwszym kwartale 2017 r. wydatki grupy na produkcję nowych gier, w tym Cyberpunk 2077 i GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana, wyniosły 16 mln zł. Skumulowane saldo nakładów na prace rozwojowe na koniec marca br. wyniosło 79 mln zł. Jednocześnie saldo gotówki i lokat bankowych grupy zwiększyło się w pierwszym kwartale o 49 mln zł.
- Od strony biznesowej pierwszy kwartał bieżącego roku wykorzystaliśmy na przygotowanie startu publicznej bety Gwinta. Demonstrowaliśmy grę na licznych pokazach dla przedstawicieli mediów i influencerów, pokazywaliśmy ją na targach. W marcu zapowiedzieliśmy i rozpoczęliśmy przygotowania do pierwszego turnieju Gwinta – GWENT Challenger, którego finał odbył się 13 maja. To zbudowało nam zainteresowanie graczy i zapewniło dobry start dla publicznych beta testów naszej karcianki – powiedział Adam Kiciński, prezes CD Projektu.
- Przychody są obecnie generowane w większości na platformach cyfrowych, a wszystkie koszty produkcji zostały już poniesione, dlatego marże znacząco wzrosły - podkreśla Karol Brodziński, analityk Erste, który oczekuje, że decyzja zarządu o wprowadzenia wersji open-beta Gwinta przyczyni się do poprawy wyników i w konsekwencji może spowodować, że przychody za drugi kwartał będą jeszcze wyższe od dotychczasowych oczekiwań.