Wyniki Seleny są lepsze od oczekiwań

opublikowano: 23-04-2021, 18:54

Giełdowy producent chemii budowlanej podwoił zysk w 2020 r. Zwiększył też przychody.

Notowana na GPW Selena, producent chemii budowlanej m.in. marki Tytan Professional, w którym 5,99-procentowy pakiet ma Quercus TFI, może zaliczyć rok 2020 do udanych. Przychody wyniosły 1,38 mld zł (+4,4 proc. r/r), zysk netto 76,3 mln zł (+92,4 proc.), operacyjny 127,2 mln zł (+100 proc.), a EBITDA 165,7 mln zł (+62,7 proc.). W poprzednich latach zysk rósł bliżej poziomu 10 mln zł rocznie.

– Zeszłoroczne wyniki są nieco lepsze od oczekiwań związanych z realizacją strategii. Powodów było kilka, przede wszystkim bardzo niskie ceny surowców – od tego roku rosną bardzo dynamicznie. Naszym celem na najbliższe trzy lata jest utrzymanie rentowności EBITDA na poziomie co najmniej 10 proc. – komentuje Jacek Michalak, prezes Seleny.

Obrana strategia:
Obrana strategia:
Automatyzacja, robotyzacja i modernizacja – to cele przyświecające Selenie, którą kieruje Jacek Michalak.
materiały prasowe

Inwestycje w rozwój

Spółka zainwestowała w 2020 r. 33,2 mln zł. Około połowę budżetu pochłonęła realizacja unijnego projektu Bio Motive. W połowie 2021 r. uruchomi w fabryce w Dzierżoniowie nową linię umożliwiającą przede wszystkim wejście w nowe segmenty rynku, w tym branżę automotive. Dużych nadziei z tym jeszcze nie wiąże.

– Przełomowość przedsięwzięcia polega na tym, że do produkcji biotworzyw wykorzystamy rośliny, a nie, jak dotychczas ropę naftową. Będziemy sprzedawać te produkty na 100 rynkach na wszystkich kontynentach. Liczymy, że biotworzywa będą wykorzystywane w przyszłości także w innych branżach, np. w produkcji lżejszych i zużywających mniej paliwa samochodów – mówi Jacek Michalak.

Podkreśla, że od ubiegłego roku firma inwestuje przede wszystkim w automatyzację produkcji w związku z ograniczoną dostępnością pracowników przy niskim bezrobociu. W 2020 r. kupiła kilka robotów, a w tym chce jeszcze ok. 10. Budżet inwestycyjny na 2021 r. wynosi 35,8 mln zł. Znaczący wzrost mocy produkcyjnych w zakładach zagranicznych – zaplanowała na 2022 r. Wyda na to ok. 10 mln zł.

– Jednak największym celem inwestycyjnym są dla nas przejęcia. Możemy wydać na nie w ciągu kilku lat 100 mln EUR. Zależy nam na pozyskiwaniu nowych rynków lub zwiększaniu udziału na tych zagranicznych rynkach, gdzie już działamy – informuje szef Seleny.

Poszerzenie oferty

Firma działa na ponad 100 rynkach, a eksport ma 70 proc. udziału w przychodach. Zależy jej na zwiększeniu sprzedaży przede wszystkim na Ukrainie, w Chinach, USA, Brazylii, czy Rosji. Zamierza też rozwijać ofertę, m.in. produktów hybrydowych, w tym klejów, oraz pian. Duże oczekiwania wiąże z nowym produktem.

– Na początku roku wprowadziliśmy do oferty nowy standard Tytan Wins do izolacji okien, na bazie folii płynnych. Jest znacznie szybszy i łatwiejszy w użyciu niż używane dotychczas membrany, dodatkowo odpowiada najostrzejszym wymaganiom budynków wysoko energooszczędnych – mówi Jacek Michalak.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane