Wystarczy spojrzenie, by zalogować się na konto

Mariusz GawrychowskiMariusz Gawrychowski
opublikowano: 2016-12-01 11:05

Comarch pracuje nad rozwiązaniem, które umożliwi klientom banków logowania się na ich mobilne konta za pomocą... oka.

Comarch nawiązał współpracę z amerykańską firmą EyeVerify, która zajmuje się dostarczaniem rozwiązań, umożliwiających uwierzytelnianie użytkowników za pomocą badania naczyń krwionośnych w oku. Celem partnerstwa jest implementacja tej technologii to systemów, które krakowska firma IT sprzedaje bankom. Docelowo mają one umożliwić klientom banków logowanie się za pomocą jednego spojrzenie w smartfon. 

Według Comarchu, dostarczany przez firmę z Kansas City modułu Eyeprint ID to jeden jednym z najbardziej dokładnych i bezpiecznych mechanizmów biometrycznych dostępnych dla mobilnych usług finansowych. Opiera się na unikalnym wzorcu naczyń krwionośnych w białku oka użytkownika. Nie może on być utracony, skradziony czy przechwycony, bo będzie kodowany i szyfrowany lokalnie. Do uchwycenia i weryfikacji unikalnego schematu żył ocznych i innych mikro cech na powierzchni i wokół oczu wymagana jest jedynie kamera o rozdzielczości minimum 1 megapiksela. 

- Włączając Eyeprint ID do naszego pakietu rozwiązań bankowych, dajemy bankom skuteczny sposób na zapewnienie ich użytkownikom końcowym wygodnego, bezhasłowego logowania się przy użyciu biometrii – przekonuje mówi Sylwia Hans z Comarchu, dyrektor działu finanse, bankowość i ubezpieczenia Comarch w Ameryce Północnej.

Współpraca z firmą EyeVerify nie jest pierwszą tego typu inicjatywą krakowskiej firmy. W maju Comarch zaprezentował rozwiązanie, które umożliwia sprzedaż produktów finansowych za pośrednictwem wirtualnej rzeczywistości.