Czytasz dzięki

Wystartował Poradnik Podatnika

opublikowano: 30-07-2020, 22:00

MF uruchomiło platformę edukacyjną dotyczącą podatków, finansów i zarządzania. Jest adresowana głównie do sektora MŚP.

Ruszył kolejny portal resortu finansów dla podatników. Platforma ta, pod nazwą Poradnik Podatnika (https:// poradnikpodatnika.gov.pl/), ma charakter edukacyjny, ale zawiera też narzędzia do wykorzystania przez przedsiębiorców przy podejmowaniu decyzji biznesowych — wynika z informacji Ministerstwa Finansów (MF) i opisu projektu. Wiedza przekazywana na tym portalu w założeniu ma być pomocna w zmniejszaniu negatywnych skutków gospodarczych wywołanych COVID-19.

Tadeusz Kościński, minister finansów, ma nadzieję, że Poradnik
Podatnika stanie się praktycznym narzędziem, z którego firmy będą korzystały na
co dzień.
Zobacz więcej

CODZIENNY PORADNIK:

Tadeusz Kościński, minister finansów, ma nadzieję, że Poradnik Podatnika stanie się praktycznym narzędziem, z którego firmy będą korzystały na co dzień. Fot. Marek Wiśniewski

— Pandemia koronawirusa spowodowała, że sytuacja gospodarcza w Polsce i na całym świecie uległa pogorszeniu. Negatywne skutki epidemii dotykają wszystkich: zarówno obywateli, jak i przedsiębiorców. Firmy, ogarnięte niepokojem, podejmują ostrożne decyzje inwestycyjne, a zmniejszenie popytu na towary i usługi skłania część przedsiębiorstw do ograniczania działalności i redukcji zatrudnienia — mówi „Pulsowi Biznesu” Tadeusz Kościński, minister finansów.

Minister przyznaje, że to trudna sytuacja również dla budżetu, bo oznacza potencjalnie mniejsze wpływy podatkowe.

— Chcemy temu przeciwdziałać, dlatego uruchamiamy platformęedukacyjną dla podatników, adresowaną szczególnie do firm z sektora MŚP — mówi szef resortu finansów.

Na platformie podatnicy znajdą różnego rodzaju informacje, np. o preferencjach podatkowych w czasie pandemii, wskaźnikach gospodarczych i ich roli oraz porady i propozycje rozwiązań określonych problemów. Obecnie portal skupia się na wiedzy z zakresu podatków, finansów i zarządzania — kwestii ważnych w obecnym kryzysie. Są tam materiały ekspertów np. o stabilności finansowej w czasach pandemii, podatkach w kryzysie, zarządzaniu sprzedażą w dobie spowolnienia gospodarczego, a także kierowaniu ludźmi w tym trudnym okresie. Przewidziano też tematyczne webinaria.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Na platformie udostępniono też narzędzia diagnostyczne, które mają pomóc ocenić sytuację danego podmiotu i jego potrzeby. Zainteresowani mogą to sprawdzić, wypełniając online specjalne kwestionariusze. Obie dostępne obecnie diagnostyki są autorskimi programami ICAN Institute, partnera merytorycznego portalu. Pierwsza z nich — audyt odporności kryzysowej — ma pokazać, czy reakcja firmy na spowolnienie gospodarcze i stosowana przez nią strategia zwiększają jej szansę na wyjście z kryzysu obronną ręką. Drugie badanie — barometr efektywności biznesowej — analizuje 70 kluczowych czynników wzrostu przedsiębiorstwa i wskazuje obszary, które wymagają poprawy.

Resort finansów zapowiada, że treści na portalu będą sukcesywnie uzupełnianie o materiały powstające w MF we współpracy z ICAN Institute i innymi partnerami merytorycznymi, których ministerstwo chce zaprosić do współtworzenia platformy. Użytkownicy mogą zgłaszać pomysły na rozbudowę portalu i wszelkie uwagi przez panel „Inkubator pomysłów”.

Jednocześnie MF informuje, że na innej platformie — Głos Podatnika — uruchomionej w styczniu tego roku, zgłoszono do dziś 300 propozycji zmiany prawa i systemu podatkowego.

Sprawdź program webinaru "Schematy podatkowe (MDR)", 19 sierpnia, 11:00 >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane