Wzrosła liczba rejestracji nowych autobusów

ISBNews
opublikowano: 18-02-2016, 20:48

Polscy przewoźnicy zarejestrowali łącznie 165 nowych autobusów w styczniu 2016 r., co oznacza wzrost o 12,2% r/r, wynika z analizy Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) i firmy JMK, przygotowanej na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów. Z ogólnej liczby zarejestrowanych pojazdów 47,3% zostało wyprodukowane w Polsce.

"W styczniu 2016 r. krajowi przewoźnicy zarejestrowali łącznie 165 nowych autobusów - wszystkie o DMC powyżej 3,5 t. To wynik o 18 szt. wyższy niż rok wcześniej (+12,2%) i jednocześnie najlepszy wynik w perspektywie ostatnich pięciu lat. Zbliżone rezultaty mieliśmy w 2015 r. (147 szt.) i 2012 r. (106 szt.). Tak znacząca przewaga to efekt rewelacyjnego startu segmentu turystycznego. Podobnego wyniku (32 szt.) nie odnotowaliśmy na przestrzeni ostatnich 5 lat – najbliżej jest wynik ze stycznia 2012 r., kiedy zarejestrowano 12 autokarów. [...] Dodatkowo styczniowy wynik wspomogły duże zamówienia na autobusy miejskie oraz stabilna sytuacja w kategorii MINI. Tym samym mamy kolejny miesiąc 'na plusie' i jednocześnie najlepszy styczniowy rezultat w perspektywie ostatnich pięciu lat" - czytamy w komunikacie.

Styczniowa wysoka sprzedaż oznacza kontynuację - zapoczątkowanego jeszcze w październiku 2015 r. - pozytywnego trendu na rynku, który zatrzymał spadek obserwowany w lecie ubiegłego roku, dodano.

"Dobra sytuacja panuje także w kategorii pojazdów miejskich. Przy nieznacznym spadku (-6 szt. / -6,7%) odnotowaliśmy wysoki poziom dostaw 83 pojazdów – głównie dla Warszawy, Częstochowy i Bydgoszczy. Na lekkim 'minusie' znalazła się też kategoria MINI, która zamknęła styczeń z wynikiem 49 zarejestrowanych pojazdów (-3 szt. / -5,8%). Na koniec tej krótkiej analizy pozostaje nam segment międzymiastowy, na którym cały czas panuje recesja. W styczniu zarejestrowano tutaj jeden autobus, a w zeszłym roku dwa. W efekcie mamy negatywny bilans (-50%)" - czytamy dalej.

Najwięcej zarejestrowanych autobusów było wyprodukowanych przez Mercedes-Benz i Solarisa (po 56 szt., blisko po 34% udziału) oraz przez Solbusa (22 szt., 13%).

 

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane