
Jak podała spółka, jej skorygowany zysk EBITDA w pierwszych trzech miesiącach 2022 r. wzrósł do 5,3 mld EUR. To rezultat lepszy niż oczekiwali analitycy, których mediana prognoz kształtowała się na poziomie 4,77 mld EUR.
W obliczu problemów z dostawami i brakami istotnych części, Mercedes postawił przede wszystkim na sprzedaż samochodów generujących wyższe marże, co pozwolił zrekompensować straty czy słabsze wyniki w innych segmentach.
Po rosyjskiej inwazji na Ukrainę, Mercedes wstrzymał działalność gospodarczą w Rosji, co kosztowało firmę w I kw. około 709 mln EUR.
Według szacunków Bloomberg Intelligence, Rosja odpowiada za 2 proc. sprzedaży Mercedesa.
Firma prognozuje, że zwrot ze sprzedaży w dziale samochodowym osiągnie wyższy poziom prognozy od 11,5 proc. do 13 proc. wzmocniony dobrą sprzedażą samochodów z najwyższej półki.