Wzrost napędzany cyfrowym opóźnieniem

Międzynarodowy rynek IT urośnie w tym roku o 2,5, a polski — o 6 proc. Nie oznacza to jednak, że doganiamy Zachód.

Najnowsze prognozy Gartnera nie są łaskawe dla światowego IT — w 2015 r. wartość branży zwiększy się o 2,5 proc., co przy uwzględnieniu dołującego kursu dolara oznacza spadek aż o 5,5 proc., do 3,5 bln USD. Tymczasem w Polsce — jak przewidują badacze Future Market Insights — rynek informatyki osiągnie do 2020 r. wartość 6,24 mld USD, rosnąc średnio o 6 proc. rocznie.

Jak twierdzi Wojciech Mach, dyrektor zarządzający Luxoft Poland, za tym polskim wzrostem kryje się zapóźnienie technologiczne naszego biznesu. I coraz lepsza edukacja dotycząca korzyści, jakie przedsiębiorstwa mogą osiągnąć dzięki inwestycjom w cyfrowe nowinki. — Zachodnie firmy mają za sobą wdrożenia systemów ERP i CRM, rozwiązań chmurowych czy aplikacji mobilnych dla pracowników. Inaczej jest w Polsce. Jak wskazują dostawcy takich narzędzi, wiele działań krajowych instytucji wymaga rychłego usprawnienia, a kluczem do tego są nowe technologie — komentuje Wojciech Mach.

Chmura i SEO

Polscy przedsiębiorcy coraz bardziej przekonują się do chmury obliczeniowej, co świadczy o tym, że doskonale wpisują się w międzynarodowe tendencje. Na świecie tylko 1 proc. respondentów nie uwzględnia cloud computingu w swojej strategii biznesowej — wynika z raportu „The cloud grows up” przygotowanego przez SAP i Oxford Economics. Mirosław Sopek, wiceprezes MakoLab, uważa, że przyszłość należy do technologii webowych i pozycjonowania

haseł w wyszukiwarkach internetowych (SEO). Nic dziwnego, przecież firmy chcą przyciągnąć na swoją stronę WWW jak największą liczbę potencjalnych klientów. Dlatego korzystają z usług zewnętrznych dostawców, którzy wiedzą, jak poprawić pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania. Z pomocą przychodzą także Google, Yahoo i Bing — od kilku lat stosują wspólny mechanizm Schema.org, który umożliwia dokładniejsze przygotowanie wyników związanych z poszukiwanymi przez użytkownika frazami kluczowymi.

— Witryny, w których zastosowano znaczniki semantyczneSchema.org, mogą uzyskać znacznie lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania. Odnotowują wzrost liczby kliknięć w link nawet o 30 proc. w stosunku do tradycyjnych stron — twierdzi Mirosław Sopek.

Gadające gadżety

Polski rynek IT będzie w najbliższych latach napędzany również przez internet rzeczy (IoT), polegający na komunikowaniu się ze sobą urządzeń podłączonych do sieci WWW.

— Wkrótce będziemy żyć w świecie, w którym można przesłać wskazówki z auta do kuchenki w domu, a ta automatyczniewłączy nagrzewanie. Następnie piekarnik połączy się z telewizorem, aby sprawdzić, czy wybrany na wieczór film będzie gotowy do odtworzenia w momencie, gdy posiłek wyląduje na stole. Wszystkie te czynności mogą być sterowane przez prostą aplikację w smartfonie — zachwyca się Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Electronics Polska. Dodaje, że IoT będzie kołem napędowym wielu branż — IT, RTV i AGD, ale też transportu i logistyki, nieruchomości i medycyny. Dotyczy to także Polski. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Wzrost napędzany cyfrowym opóźnieniem