XTB podał szacunkowe wyniki za I kwartał 2021

DI
opublikowano: 23-04-2021, 17:58

W I kwartale 2021 XTB DM zanotował 89,1 mln zł zysku netto, o 121 proc. więcej niż w IV kwartale 2020.

Przychody brokera wzrosły kw/kw o 33 proc. do 186,7 mln zł.

W I kwartale 2020 XTB zanotowało 176 mln zł zysku netto i 306,7 mln zł przychodów.

W I kwartale 2021 r. grupa pozyskała rekordową liczbę nowych klientów – ponad 67 tys., co oznacza wzrost o 75,0 proc. kw/kw. Po raz pierwszy w historii z XTB aktywnie inwestowało kwartalnie średnio ponad 100 tys. klientów.

- Pierwszy kwartał 2021 roku był dla XTB bardzo dobrym okresem, w którym udało się spółce osiągnąć nowy rekord pod względem liczby nowych klientów. Ponadto, po raz pierwszy w historii przekroczyliśmy barierę 100 tysięcy osób aktywnie inwestujących w jednym kwartale z XTB. To dla nas fenomenalna wiadomość. Te klienckie wskaźniki mają szczególne znaczenie w kontekście budowania długofalowego rozwoju firmy i realizacji przyjętej przez nas strategii. Liczba nowych oraz aktywnych klientów przekładają się wprost na przychody i zyski XTB, które także były znacząco wyższe niż w poprzednim kwartale - komentuje Omar Arnaout, prezes XTB DM.

’Wyniki XTB oceniamy pozytywnie. (...) Na wyższe przychody kluczowy wpływ miał rosnący obrót instrumentami CFD (39 proc. kw/kw), który był odzwierciedleniem wzrostu liczby nowych klientów (67 tys. vs. 38 tys. w 4 kw. 2020 oraz 22 tys. w 1 kw. 2020) oraz rosnącej liczby aktywnych klientów (średnio 103 tys. vs. 72 tys. w 4 kw. 2020 oraz 46 tys. w 1 kw. 2020). Po stronie kosztów w ujęciu kwartalnym zwiększyły się zarówno koszty osobowe jak i koszty marketingu. Wynik netto był „wspomagany” przez relatywnie wysokie przychody finansowe (8,2 ml nzł vs. 0,7 mln zł w 4 kw. 2020 oraz -0,1 mln zł w 3 kw. 2020). Wyniki XTB za 1 kw. 2021 pozostawiają dobre wrażenie. O ile rok 2020 obfitował w bardzo istotne zdarzenia nadzwyczajne na rynkach finansowych, konsekwentnie rosnąca liczba klientów połączona z niskimi stopami procentowymi wspiera obroty i wpływa na wzrost „znormalizowanych” przychodów. Przy obecnej kapitalizacji (1,909 mld zł) założenie powtarzalnego wyniku netto w kolejnych latach na poziomie 200/250 mln zł implikowałoby wycenę spółki na poziomie 9,5/7,6x P/E.“ - komentuje Michał Fidelus, analityk DM BDM.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane