XTB zanotował stratę w II kwartale. Kurs runął

DI
opublikowano: 28-07-2021, 18:59

W II kwartale 2021 r. XTB Dom Maklerski zanotował 23,9 mln zł straty netto wobec 117,5 mln zł zysku w analogicznym okresie 2020 r., wynika ze wstępnych danych. NA otwarciu sesji kurs spadł o 27,6 proc. do 12 zł.

W I kwartale tego roku zysk netto wyniósł 89,1 mln zł.

Przychody w II kwartale wyniosły 55,1 mln zł, wobec 186,7 mln zł w I kwartale.

Broker pozyskał w II kwartale 40,6 tys. klientów (wobec 67,2 tys. w I kwartale) i ma ich 352 tys. Średnia liczba aktywnych klientów w II kwartale wyniosła 106,6 tys., wobec 103,5 tys. w I kwartale.

Rentowność na lota wyniosła 63 zł, wobec 167 zł w I kwartale.

W I półroczu 2021 przychody spadły o 53,3 proc. r/r do 241,9 mln zł.

“ Do spadku tego przyczyniła się niższa o 199 zł rentowność jednostkowa lota, wynosząca 122 zł (I półrocze 2020: 321 zł). Spadek ten to głównie zasługa: niskiej zmienności na rynkach finansowych i towarowych w II kwartale 2021 r. oraz efektu wysokiej bazy z I półrocza 2020 r., kiedy to na rynkach panowała ponadprzeciętna zmienność spowodowana m.in. światową pandemią koronawirusa COVID-19” - podał zarząd w komentarzu do wyników.

Zwrócono uwagę na niższą aktywność klientów. Sama spółka odnotowała też większą liczbę transakcji przynoszących jej straty, co doprowadziło do obniżenia wyniku XTB jako market makera.

“W konsekwencji rentowność na lota wyniosła 63 zł i osiągnęła najniższy poziom w ciągu ostatnich 5 lat. Od czasu obecności XTB na GPW niższy poziom odnotowano jedynie w II kwartale 2016 roku – 59 zł, co tylko potwierdza wyjątkowy charakter ostatniego kwartału” - podano.

Maciej Marcinowski, analityk Trigon, w niedawnym raporcie z rekomendacją “kupuj” i ceną docelową 24,1 zł prognozował, że w II kwartale przychody wyniosą 149 mln zł, a zysk netto 50,3 mln zł.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane