Z Bydgoszczy w Polskę i w szeroki świat

Instytut Wzornictwa Przemysłowego
opublikowano: 29-06-2010, 00:00

Stałe ulepszanie produktu — taka jest strategia inwestycji we wzornictwo w bydgoskiej firmie Pesa.

Stałe ulepszanie produktu — taka jest strategia inwestycji we wzornictwo w bydgoskiej firmie Pesa.

Pesa to laureat IV edycji organizowanego przez IWP konkursu Dobry Wzór 2006 w kategorii Sfera publiczna za autobus szynowy 218 Mc. Zaprojektował go firmowy zespół (m. in. Bartosz Piotrowski — projekt wnętrza) i współpracujące z nim studio Marad Design, kierowane przez prof. Marka Adamczewskiego z gdańskiej ASP (projekt czoła pojazdu). Zespół multidyscyplinarny Pesy zdobył też tytuł Designera Roku przyznawany przez IWP.

— Tajemnica tych sukcesów tkwi we współdziałaniu i wzajemnym zrozumieniu designera i innych osób pracujących przy projekcie. Po kilku latach pracy nauczyłem się podstaw techniki i technologii w obszarach w których działam. Wiem, na co mogę sobie pozwolić przy projektowaniu, a co jest z technicznego punktu widzenia niewykonalne. Ale najważniejsze jest precyzyjne sformułowanie założeń projektu i zrozumienie jego specyfiki i oczekiwań klienta — tłumaczy Bartosz Piotrowski.

Produkcja Pesy to głównie własne projekty, wykonywane przez zespół Bartosza Piotrowskiego, uzupełniany w razie konieczności o firmy zewnętrzne. Nowe kontrakty wymagają przygotowania co roku kilku dużych projektów wzorniczych. Firma odnosi sukcesy na rynku krajowym i za granicą, wygrywając przetargi dzięki dobremu wzornictwu i cenie dopasowanej do oczekiwań klientów. Pojazdy Pesy jeżdżą po Warszawie, Wielkopolsce, Podlasiu, Śląsku, a także m.in. we Włoszech i na Ukrainie. Roczne obroty spółki sięgają 700 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Instytut Wzornictwa Przemysłowego

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu