Z internetu na wystawę

opublikowano: 27-11-2017, 22:00

Do 2021 r. tempo wzrostu sprzedaży przez internet spadnie z niemal 11 proc. do 7 proc.

Do 2021 r. tempo wzrostu sprzedaży przez internet spadnie z niemal 11 proc. do 7 proc. — wskazują wyniki badania rynku przeprowadzonego przez Colliers International. Przygotowując się do tej zmiany, sprzedawcy internetowi coraz częściej otwierają „fizyczne” salony wystawowe, licząc na zwiększenie obrotów i rozpropagowanie marki. Tę nową tendencję określa się mianem „showroomingu”.

Rola nowych salonów ma polegać nie tyle na osiąganiu wysokich obrotów w tradycyjnej sprzedaży, co na budowaniu lojalności klientów i zwiększaniu sprzedaży online. Eksperci Colliers International — firmy doradczej działającej w branży nieruchomości — przeanalizowali ponad 30 firm z branży e-handlu w regionie EMEA.

— Coraz częściej salony wystawowe w centrach handlowych nie tylko przyczyniają się do wzrostu sprzedaży online, promocji marki i przywiązania klientów do firmy, ale także umożliwiają kupującym obejrzenie i dotknięcie produktów. Chodzi także o koszty. Nierzadko nawet 40 proc. odzieży zamawianej online jest zwracane. Wiąże się to z dużym obciążeniem logistycznym i wysokimi kosztami — tłumaczy Paul Souber z Colliers, który współzarządza działem handlowym w regionie EMEA.

Wynajmowanie powierzchni handlowej przez sprzedawców internetowych przynosi korzyści zarówno właścicielom nieruchomości, jak i najemcom. Jak wyjaśnia Etienne van Unen z działu handlowego Colliers w regionie EMEA, salony wystawowe zadowalają się często gorszą lokalizacją, a czynsz jest satysfakcjonujący zarówno dla właściciela, jak i dla najemcy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Berłowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / Z internetu na wystawę