Z ziemi polskiej do włoskiej

01-03-2012, 00:00

Auto do floty: Fiat Panda

Panda drugiej generacji odniosła sukces głównie dzięki przemyślanej polityce cenowej i braku konkurencji. Nowa Panda — trzeciej generacji — ma trudniej. Konkurencja jest silna, a i politykę cenową ma odważniejszą.

Silnik benzynowy

Silnik rzędowy, czterocylindrowy, ośmiozaworowy, dostępny wyłącznie z 5-stopniową manualną skrzynią biegów.

poj. 1,2 moc 69 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 14,2 s prędkość maksymalna 164 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 3,0 tys. obr./min) 102 Nm spalanie: w cyklu miejskim 6,7 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,3 l/100 km

Silnik rzędowy, dwucylindrowy, ośmiozaworowy, doładowany, dostępny z 5-stopniową manualną skrzynią biegów lub skrzynią półautomatyczną Dualogic, system Start & Stop.

poj. 0,9 TwinAir Turbo moc 85 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,2 s z Dualogic 11,5 s prędkość maksymalna 177 km/h z Dualogic 177 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 1,9 tys. obr./min) 145 Nm spalanie: w cyklu miejskim 5,0 l/100 km z Dualogic 4,8 l/100 km w cyklu pozamiejskim 3,8 l/100 km z Dualogic 3,7 l/100 km

Silnik diesla

Silnik rzędowy, czterocylindrowy Common Rail, doładowany, filtr cząstek stałych DPF, dostępny wyłącznie z 5-stopniową, manualną skrzynią biegów, system Start & Stop.

poj. 1,3 Multijet II moc 75 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 12,8 s prędkość maksymalna 168 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 1,5 tys. obr./min) 190 Nm spalanie: w cyklu miejskim 4,7 l/100 km w cyklu pozamiejskim 3,5 l/100 km

Miejsce

Bagażnik ma pojemność 225 l. To świetny wynik w tej klasie aut. W niektórych wersjach przestrzeń można powiększyć do 260 l, przesuwając tylną kanapę. Jednak w praktyce eliminuje to możliwość zabrania dorosłych pasażerów z tyłu. Po całkowitym złożeniu oparć tylnej kanapy nowa Panda pomieści 870 l bagażu.

Wyposażenie

Fresh – wersja najprostsza, najtańsza i dostępna wyłącznie z silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 l. Auto w tej wersji można zarejestrować wyłącznie jako czteroosobowe (pozostałe wersje występują jako pięcioosobowe). Są przednie i boczne poduszki (dla kierowcy i pasażera), kurtyny powietrzne oraz ABS i EBD. Przednie szyby sterowane elektrycznie, centralny zamek, komputer pokładowy. Zderzaki w kolorze nadwozia. Lusterka i klamki czarne. W desce rozdzielczej otwarty schowek. Do tego światła do jazdy dziennej. W tej wersji auto spoczywa na 14-calowych stalowych felgach.

Pop – wersja droższa o 1 tys. zł od tej z pakietem Fresh. W zamian… 1 osoba. Auto można bowiem zarejestrować na 5 osób. Pop ma przesuwaną i składaną tylną kanapę (przesuniecie pozwala powiększyć przestrzeń w bagażniku z 225 l do 260 l, złożenie oparć – do 870 l). Dodatkowo system Start & Stop (tylko dla diesla).

Lounge – najbogatsza wersja dostępna wyłącznie dla jednostek benzynowych. W przypadku słabszego – 69-konnego – silnika, by cieszyć się zbytkiem, należy dopłacić 6 tys. zł. W przypadku mocniejszej, 85-konnej jednostki nie trzeba dopłacać nic. Lounge jest bowiem jedyną wersją wyposażenia dla tego silnika. W standardzie wszystko, co w uboższych wersjach, oraz: radioodtwarzacz CD z MP3 (6 głośników), system Start & Stop (tylko dla silnika 85 KM), manualna klimatyzacja, relingi dachowe, klamki i lusterka w kolorze nadwozia i 15-calowe aluminiowe koła.

*Symulacja nie jest ofertą handlową.

Czy wiesz, że…

Nowa Panda jest większa od swojej popularnej poprzedniczki. Auto jest dłuższe o ponad 10 cm , szersze o 5,4 cm i o 1 cm wyższe. Rozstaw osi pozostał bez zmian wynosi 230 cm.

Przez 31 lat model Pandę wybrało 6,5 mln kierowców na świecie.Poprzednia generacja Pandy (druga) pozostaje w sprzedaży (i produkcji) pod nazwą Panda Classic.

Fiat ma w planach wprowadzenie, jeszcze w 2012 r., na polski rynek nowej Pandy w wersji z napędem na obie osie. Nieco później zaś usportowionej wersji Abarth (ze 105-konnym silnikiem).

Warto kupić, bo…Trzeba pamiętać, że…

Fiat Panda ma silną pozycję w segmencie A – dzięki temu wolniej tanieje. Nowa Panda jest duża, na tle swojej konkurencji, oczywiście. To bardzo udane auto, trudno się do czegoś przyczepić.

Do twojej floty wybraliśmy…

Panda II nie miała konkurencji. Panda III ma. W tej cenie jest z czego wybierać. Fotele nie należą do najwygodniejszych. Panda III jest produkowana we Włoszech. Są tacy, którzy twierdzą, że ucierpi na tym jakość.

Fiata Pandę z benzynowym silnikiem 1,2 l o mocy 69 KM w najtańszej wersji wyposażenia Fresh za 32 990 zł.

Podstawowym autem Pandy poprzedniej generacji była cena. Obecnie ten argument wytrąciły z Fiatowi konkurencyjne marki. Głównie dlatego stawiamy na najtańszą z możliwych opcję.

Nowa Panda z dieslem jest droga. Ceny zaczynają się od 43 990 zł. W firmie to nie przejdzie. Najtańsza wersja benzynowa jest o całe 10 tys. zł tańsza. Właśnie ją proponujemy.

Dopłacając do wersji wyposażenia Pop – 1 tys. zł – otrzymamy nieco bardziej funkcjonalne wnętrze. Przesuwaną tylną kanapę i możliwość przewożenia 5 osób. Rezygnujemy z tego udogodnienia. Wiemy, co wożą Pandy przedstawicieli handlowych. Z pewnością nie 5 osób.

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 32 990 zł

Na kredyt: miesięczna rata 649,82 zł

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy. Kredyt Automoto + Pakiet MultiBezpieczny w MultiBanku. Kwota kredytu – 26 392 zł. Roczne oprocentowanie rzeczywiste – 8,78 proc., prowizja jednorazowa – 3 proc. Ubezpieczenie – 0,1 proc. Zabezpieczeniem kredytu jest przewłaszczenie 49 proc. wartości samochodu na bank (lub sądowy zastaw rejestrowy) i cesja praw z polisy AC. Maksymalna kwota kredytu nawet do 125 proc. wartości pojazdu. Nadwyżką można skredytować prowizję, składki na ubezpieczenia AC i dodatkowe wyposażenie samochodu. Symulację – jako najkorzystniejszą na 28 .02 2012 r. – wybrali i przygotowali eksperci portalu Autoa.pl.

W leasingu: miesięczna rata 741 zł

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 4,7 proc. Symulację przygotował Masterlease*.

Wynajem (leasing z serwisem): miesięczna rata 651 zł

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 31,8 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.

Podobne u konkurencji

1. Toyota Aygo 1,0 VVT-i 68 KM Terra 33 400 zł2. Suzuki Alto 1,0 68 KM Classic 32 900 zł3. Hyundai i10 1,1 69 KM Base 32 990 zł4. Kia Picanto 1,0 69 KM M 31 490 zł5. Volkswagen Up! 1,0 60 KM take up!wersja 5-drzwiowa (w sprzedaży na wiosnę)32 290 zł

*auta o zbliżonych osiągach i wyposażeniu oraz takiej samej wersji nadwozia. Ceny brutto bez uwzględniania promocji i rabatów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Z ziemi polskiej do włoskiej