Czytasz dzięki

Żabka sprawdza maszyny paczkowe w sklepach

opublikowano: 01-07-2020, 12:32

Sieć sklepów we współpracy ze spółką produkującą paczkomaty testuje maszyny do odbioru i nadawania przesyłek, które można stawiać nawet w małych placówkach.

Polacy za sprawą epidemii kupują w internecie jeszcze częściej niż wcześniej, a kurierzy mają pełne ręce roboty. Dużą popularnością wśród kupujących cieszą się wysyłki do punktów odbioru w sklepach. W przypadku Żabki przesyłek jest już tak dużo, że sieć zaczęła eksperymentować z urządzeniami, które mają przyspieszyć proces i odciążyć sprzedawców. 

Żabka, której właścicielem jest obecnie fundusz CVC, przez ponad dwie dekady na rynku kojarzyła się głównie ze sprzedażą alkoholu, papierosów i podstawowych produktów spożywczych. Rozwija jednak intensywnie usługi dodatkowe w slepach, takie jak stanowiska kawowo-gastronomiczne czy właśnie odbiór przesyłek z e-sklepów.
Zobacz więcej

Sklep wielofunkcyjny:

Żabka, której właścicielem jest obecnie fundusz CVC, przez ponad dwie dekady na rynku kojarzyła się głównie ze sprzedażą alkoholu, papierosów i podstawowych produktów spożywczych. Rozwija jednak intensywnie usługi dodatkowe w slepach, takie jak stanowiska kawowo-gastronomiczne czy właśnie odbiór przesyłek z e-sklepów. fot: materiały prasowe

– Z roku na rok widzimy duże wzrosty liczby obsługiwanych paczek w naszej sieci, w ubiegłym roku obsłużyliśmy ich ponad 12 mln. Dzięki automatowi wyniki będą jeszcze lepsze. Rozwiązanie nie tylko pozwala nam na usprawnienie procesu odbioru i zwrotów przesyłek, ale także znacznie przyspieszy obsługę klientów odwiedzających nasze sklepy. Niewątpliwą zaletą urządzenia jest również to, że nie wymaga dużo miejsca i może być zaadoptowane w niemal całej sieci naszych sklepów – mówi Anna Grabowska, wiceprezes Żabki.

Żabka podaje, że urządzenie do obsługi paczek zajmuje niewielką powierzchnię w sklepie, a większość maszynerii mieści się za półkami. Paczki w odpowiednich przegrodach umieszcza lub wydaje je klientom poruszający się w kilku osiach „robot kartezjański”.

Maszynę pod nazwą PickupHero produkuje spółka Retail Robotics z Tychów. Jej założycielem i prezesem jest Łukasz Nowiński, który był w InPoście odpowiedzialny za produkcję i rozwój komercyjny. Producent maszyn z InPostem jest mocno związany - wyprodukował dla niego ponad 10 tys. modułów, ale pracuje też nad własnymi rozwiązaniami dla e-commerce i branży e-spożywczej.

- Wspólnie z naszym partnerem technologicznym, firmą Retail Robotics, opracowaliśmy unikatowe na rynku urządzenie do odbioru i nadawania paczek, stworzone zgodnie z potrzebami naszych klientów, ale również franczyzobiorców. Żabka uczestniczyła w rozwoju tego urządzenia od początku i jest jego pierwszym komercyjnym użytkownikiem. Urządzenie może obsłużyć dwa razy więcej paczek niż sprzedawca i jednocześnie oferuje błyskawiczną obsługę klientów – mówi Tomasz Blicharski, wiceprezes Żabki ds. finansów i rozwoju.

Żabka podaje, że w odległości mniejszej niż 300 m od jednego z jej 6,25 tys. sklepów mieszka 12 mln Polaków. W sklepach Żabki można odbierać przesyłki, które dostarczają DHL Parcel i Poczta Polska. Państwowy operator podaje, że w tym roku - do końca maja - liczba obsłużonych przez niego przesyłek, które trafiły do sklepów Żabki, była trzykrotnie wyższa niż rok wcześniej. Podobnie jest w przypadku niemieckiej firmy kurierskiej.

-  Liczba przesyłek odbieranych w punktach DHL Parcel jest obecnie ponad trzydziestokrotnie większa niż jeszcze cztery lata wcześniej. Widzimy olbrzymi potencjał rozwoju odbiorów z punktów. Wciąż potrzebujemy tam kilkukrotnie więcej przestrzeni do procesowania przesyłek, a wiadomo, że w aglomeracjach miejskich każdy metr kwadratowy jest bardzo cenny - mówi Anna Kania, członek zarządu DHL Parcel Polska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane