Zachęta: Z ciekawości rodzą się pytania

DI
opublikowano: 2013-09-17 12:51

W maju tego roku Zachęta — Narodowa Galeria Sztuki wystartowała z serią niekonwencjonalnych działań wizerunkowych. Ich przekaz odwołuje się do ciekawości, do chęci poznawania świata i dokonywania odkryć.

Autorom projektu udało się zawrzeć całą filozofię Zachęty w jednym symbolu: znaku zapytania. Kampania zachęca do stawiania pytań i — pośrednio — do szukania odpowiedzi. Nie tylko na tematy związane z wystawami — zadawanie pytań może dotyczyć dowolnej sfery życia, a dzięki nim świat staje się ciekawszy.

W skład zespołu, który nadał kształt kampanii, wchodzili pracownicy Zachęty i specjaliści od marketingu. Kampanię zainaugurowała projekcja wielkiego znaku zapytania na Pałacu Kultury, następnie symbol ten znalazł swoje miejsce w kampanii billboardowej, plakatowej, prasowej oraz w radiu i socialmediach.

Konsekwentnie znak zapytania pojawił się na zdjęciach Pawła Fabiańskiego, w przestrzeni galerii i na biletach, które przy tej okazji zyskały nową, niższą cenę. Jest to jeden z niewielu przykładów w Polsce kampanii wizerunkowej prowadzonej przez instytucję kultury, co dodatkowo zwraca na nią uwagę.

Jesienna odsłona kampanii pobudza ciekawość w równie niecodzienny sposób: galeria nawiązała współpracę z księgarniami i schowała w książkach vouchery, które  można wymienić na roczne karnety wstępu do Zachęty.

Szczegóły zabawy dostępne są na www.zacheta.art.pl. Teraz wystarczy po prostu zaglądać do książek, by nowy sezon wystawienniczy stał się jeszcze ciekawszy.