Zaczął się sezon na integracje

Artur Lisowski
13-04-2000, 00:00

Zaczął się sezon na integracje

Wyjazdy zagraniczne konkurują z krajowymi

Firmy, które chcą zafundować swoim pracownikom ekskluzywny wyjazd integracyjny, powinny rozważyć organizację imprezy za granicą. Według organizatorów takich eskapad, oferowane warunki są konkurencyjne w porównaniu z imprezami krajowymi.

Przedstawiciele firm zajmujących się organizacją wyjazdów integracyjnych, informują, że co roku wzrasta liczba imprez organizowanych poza Polską. Wpływają na to przede wszystkim wysokie ceny, jakie dyktują właściciele obiektów hotelarskich w kraju.

— Taniej jest zorganizować rajd samochodami terenowymi po pustyni w Tunezji niż w Polsce — podaje przykład Krzysztof Makowiecki, wiceprezes firmy New Poland, specjalizującej się w organizacji wyjazdów integracyjnych.

Dotychczas pewną zasadą było, że duże grupy (80-100 osób) wybierały z reguły wyjazdy do Polski, a mniejsze (15-30 osób) decydowały się na podróże zagraniczne. Coraz częściej jednak ze względu na cenę, firmy wysyłają na zagraniczne eskapady również duże grupy.

— Można powiedzieć, że maksymalna liczba uczestników takiego wyjazdu poza granicami Polski to 200 osób — szacuje Krzysztof Makowiecki.

W przypadku wielu przedsiębiorstw, pracownicy podróżują do kraju, z którego pochodzi firma.

— Wysłaliśmy ostatnio 30-osobową grupę do Danii. Przedsiębiorstwo, które wykupiło u nas ten wyjazd było właśnie firmą duńską — opowiada Grażyna Grot-Duziak z firmy Weco Travel, zajmującej się obsługą podróży służbowych.

Początek sezonu

Kwiecień to miesiąc, w którym pracownicy firm zaczynają wyjeżdżać na wyjazdy integracyjne. W większości biur zajmujących się organizacją tego typu imprez, przyjmowane są zgłoszenia od firm, które chciałyby wysłać swoich pracowników na takie eskapady.

— Pracownicy przedsiębiorstw najchętniej jeżdżą we wrześniu i październiku oraz kwietniu, maju i czerwcu — wymienia Paweł Żukowski z firmy New Poland.

Biura podkreślają, że im wcześniej firmy zgłoszą do nich chęć organizacji takich imprez, tym lepsze miejsca będą w stanie im zaoferować.

— Już w marcu rezerwowaliśmy miejsca dla grup, które chciały wyjechać na imprezę integracyjną w lipcu — podkreśla Grażyna Grot-Duziak.

Większe wymagania

Przedstawiciele firm zajmujących się organizacją wyjazdów podkreślają, że firmy co roku stawiają organizatorom większe wymagania.

— Pracownicy firm chcą uprawiać na takich wyjazdach wiele dyscyplin sportowych. Na szczęście co roku w Polsce przybywa krytych hal, w których uczestnicy imprez mogą uprawiać sporty — zaznacza Grażyna Grot-Duziak.

Biura organizujące takie eskapady prześcigają się w pomysłach, aby tylko ich uczestnicy nie narzekali na nudę.

— Przygotowaliśmy specjalne programy szkoleniowe dla menedżerów oraz typowe wyjazdy budujące zespoły, tzw. team building — mówi Janusz Szewczyk z firmy Team Builders International.

Według prezesa firmy New Poland, gdy firmy wybierają organizatora takiej imprezy, to nie zwracają uwagi na jej cenę, ale głównie na proponowaną ofertę.

— Każdy wyjazd integracyjny powinien mieć jakiś scenariusz. Firmy nie kupują u nas miejsc w hotelu, ale pewien pomysł na spędzenie czasu. W naszej ofercie mamy np. poszukiwanie złota w Złotoryi — opowiada Krzysztof Makowiecki.

Wiele biur proponuje bardzo nietypowe wyjazdy integracyjne. Należy do nich między innymi firma Tatra Extreme. Większość organizatorów skrzętnie ukrywa jednak swój pomysł na sukces.

— Podpisujemy teraz umowy w sprawie organizacji wyjazdów w sezonie letnim. Na razie jednak nie mogę nic ujawnić, ponieważ rozmowy trwają — mówi Daniel Echaust z firmy Polymus.

DUŻE ZAINTERESOWANIE: Co roku zjawia się u nas coraz więcej firm, które chcą zorganizować dla swoich pracowników szkolenie typu team building — twierdzi Janusz Szewczyk z firmy Team Builders International. fot. Małgorzata Pstrągowska

INTEGRACJA EKSTREMALNA: Paweł Żukowski z New Poland informuje, że pracownicy firm najczęściej wyjeżdżają we wrześniu, październiku oraz kwietniu, maju i czerwcu. Firma proponuje m.in. 5-6-dniowy wyjazd na Spitsbergen. fot. MP

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Artur Lisowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Zaczął się sezon na integracje