Zagraniczny biznes rozczarowany Chinami

  • Marta Bellon
opublikowano: 03-09-2014, 00:00

Firmy spoza państwa Środka czują się dyskryminowane przez tamtejsze władze. Skarżą się na wybiórcze stosowanie przepisów.

Z raportu Amerykańskiej Izby Handlu w Chinach wynika, że zagraniczne firmy działające w Państwie Środka coraz częściej uskarżają się na krzywdzące działania tamtejszych władz.

Autorzy raportu alarmują, że jeśli sytuacja się nie poprawi, przedsiębiorcy mogą zdecydować się na ograniczenie inwestycji. Według Associated Press raport tej organizacji non profit, reprezentującej firmy USA prowadzące działalność w ChRL, potwierdza mnóstwo skarg na prowadzone w Chinach śledztwa przeciwko wielkim firmom motoryzacyjnym, dostawcom technologii i innym przedsiębiorstwom z zagranicy.

Tymczasem jeszcze w 2013 r. zagraniczne firmy z zadowoleniem witały ujawnione przez Komunistyczną Partię Chin plany otwarcia zdominowanej przez państwo gospodarki na większą konkurencję sektora prywatnego. Ze 164 przedstawicieli firm, którzy odpowiedzieli na ankietę, 60 proc. czuje się w Chinach „mniej mile widziana”. Natomiast prawie połowa przedsiębiorców ma wrażenie, że przepisy antymonopolowe, dotyczące m.in. bezpieczeństwa żywności, egzekwuje się wobec nich „w sposób wybiórczy i subiektywnie”.

Zdaniem Lesa Rossa, wiceprezesa Amerykańskiej Izby Handlu w Chinach, na celowniku chińskich władz znalazły się takie branże jak przemysł farmaceutyczny, sprzęt medyczny, nowoczesne technologie i przemysł motoryzacyjny. Uważa on, że może chodzić o utrącanie firm zagranicznych, by dać większe szanse przedsiębiorstwom chińskim. Chińskie organy kontrolne zaprzeczają, jakoby faworyzowały krajowe przedsiębiorstwa.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane