Zakończył się Mediarun Festival

DI
opublikowano: 25-06-2013, 19:35

Które narzędzia marketingu są najbardziej skuteczne? Jaka jest rola nowych modeli biznesowych? Jak skutecznie przeprowadzić rebranding marki? To tylko część pytań, na które odpowiedzieli prelegenci Mediarun Festivalu – największego wydarzenia biznesowo – marketingowego w Centralnej Europie, który odbył się w dniach 12-15 czerwca w Gdańsku.

Program merytoryczny Festivalu został podzielony na trzy sekcje tematyczne: biznes, marketing, innowacje. Tematem, który zdecydowanie dominował w tych trzech obszarach był mobile oraz digital, co odzwierciedla wszechobency trend. Ogromne zainteresowanie wzbudziło wystąpienie, zaproszonego przez sieć reklamy mobilnej Adello Polska, Petera Vesterbacki z Rovio Mobile, który stoi za komercyjnym sukcesem gry Angry Birds (1,7 mld pobrań na całym świecie). Podczas 1,5 godzinnego warsztatu z udziałem gościa z Finlandii uczestnicy Festivalu mieli wyjątkową okazję poznać kulisy sukcesu i założenia strategii marketingowej marki Angry Birds.

O znaczeniu mediów społecznościowych w marketingu wypowiedział się Daniel Fazekas Head of International Research, Replise. Poruszył istotną kwestię strukturyzacji danych zawartych w wirtualnych obszarach komunikacji konsumenta, tak, aby marketing prowadzić taniej, szybciej i z obiektywnym wglądem w potrzeby klienta. Clark Parsons - Managing Director,  Berlin School of Creative Leadership przedstawił rolę kreatywnego przywództwa w rozwoju biznesu. Z kolei Eduardo P. Braun z HSM Group w swojej prelekcji podkreślił znaczenie emocji, talentu, komunikacji, kultury oraz umiejętności podejmowania decyzji w innowacyjnym przywództwie. Michał Olbrychowski Executive Director, Havas PR Warsaw  w prezentacji poświęconej budowaniu marek odpornych na kryzys podkreślił rolę tworzenia „marki-bohatera“ (hero-brand), cieszącej się poparciem społecznym oraz istotę social monitoringu, czyli nadzorowania reputacji marki w mediach społecznościowych, które odgrywają ogromną rolę w kreowaniu wizerunku.

Gościem specjalnym Festivalu była Carolyn Everson, Vice President Global Marketing Solutions Facebook’a, która przy okazji Mediarun Festivalu po raz pierwszy przyjechała do Polski. W swoim wystąpieniu Everson dobitnie pokazała wpływ wiedzy na technologię, oraz technologii i immanentnie związanych z nią zmian na jakość życia jednostek, społeczeństwa i przedsiębiorców.

Trzeciego dnia Festivalu pod nazwą Leaders in Poland odbył się panel dyskusyjny mBanku poświęcony dyskusji o roli rebrandingu dla  rozwoju firm. Iwona Ryniewicz, dyrektor Departamentu Komunikacji i Strategii Marketingowej BRE Banku oraz Paweł Kucharski, dyrektor banku ds. Marketingu i Rozwoju Biznesu Bankowości Detalicznej BRE, przekonywali, że procesów zmiany marki nie należy traktować jak „fanaberii znudzonych marketerów”. Przedstawili też koncepcję rebrandingu w Grupie BRE, która wkrótce przyjmie wspólną nazwę – mBank.

Debatę nad Nowymi Modelami Biznesowymi prowadził Aleksander Kwiatkowski Partner WTS Investment razem ze swoimi gośćmi: Anną Hejką, Dyrektor Zarządzającą Heyka Capital Markets Group, Tomaszem Wrześniewskim, Dyrektorem Zarządzajacym Exim S.A., Radosławem Koszewskim, Dyrektorem Programowym IESE Business School oraz Nicolasem Mobbsem, Członkiem Zarządu Oubox. Paneliści zwrócili uwagę audytorium na rosnące znaczenie kompetencji związanych z Big Data, silny związek marketingu z nowymi modelami biznesowymi oraz wskazali najbardziej perspektywiczny rynek dla biznesu – Afrykę.

400 uczestników, 40 prelekcji, eksperci z całego świata, tak w skrócie podsumować można Mediarun Festival, który zakończył się 14 czerwca uroczystą Galą Konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2012.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane