Prawie połowa konsumentów zwleka z decyzją zakupową do czasu startu promocji lub wyprzedaży, a w ich trakcie najchętniej kupują obuwie, odzież, kosmetyki oraz elektronikę.

KPMG przepytało reprezentatywną grupę 321 osób w grudniu tego roku, posiadających nieprzerwany dostęp do internetu poprzez urządzenia stacjonarne i mobilne.
Prawie 40 proc. badanych twierdzi, że zakupów promocyjnych dokonuje spontanicznie. Zaś wstrzymywanie się z realizacją zakupów do momentu wyprzedaży i promocji jest bardziej specyficzne dla mężczyzn (54 proc. wskazań) i konsumentów poniżej 35. roku życia (52 proc. wskazań).
300 zł Co najmniej tyle zamierza wydać w trakcie poświątecznych i noworocznych wyprzedaży co trzeci konsument cyfrowy (tzn. posiadający nieprzerwany dostęp do internetu za pośrednictwem stacjonarnych i mobilnych urządzeń) — wynika z badań KPMG.