Załamanie kursu producenta kremu Nivea

opublikowano: 27-02-2019, 12:08

Grupa Beiersdorf spodziewa się w tym roku niższego wzrostu sprzedaży i zysków niż w 2018 r. Kurs akcji zareagował spadkiem o 11 proc., informuje Spiegel.de.

Branża przechodzi historyczny przewrót, ponieważ rośnie konkurencja ze strony małych, szybko rozwijających się marek, a konsumenci coraz częściej oczekują spersonalizowanych produktów i usług.

Zobacz więcej

Reuters/FORUM

Po słabszych perspektywach cena akcji hamburskiego producenta kosmetyków zanurkował o jedenaście procent, spadając tym samym do dwuletniego minimum. Przed Beiersdorfem, swoje prognozy zysków obniżyły już Henkel i Colgate-Palmolive.

Beiersdorf zanotował w ubiegłym roku 1,6-procentowy wzrost sprzedaży do 5,89 mld EUR w segmencie konsumenckim. Całkowita sprzedaż grupy wzrosła o 2,5 proc. do 7,23 mld EUR. Po skorygowaniu o wpływ silnego euro oraz skutki przejęć i sprzedaży, wzrost wyniósł 5,4  proc.

- Cały nasz model biznesowy musi być dostosowany do nowych warunków ekonomicznych i technologicznych. Wymaga to przede wszystkim większej gotowości do inwestowania – powiedział prezes Stefan De Loecker. 
Beiersdorf aktywnie poszukuje możliwości przejęć.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy