Zasilanieaut w całej Europie

opublikowano: 29-12-2019, 22:00

Stacje ładowania na eksport, głównie do Francji, Niemiec i Finlandii, to niemal 60 proc. produkcji Ekoenergetyki w 2019 r.

3. miejsce w rankingu ogólnopolskim

W każdych warunkach. Nasze stacje zasilają wysuniętą najbardziej na północ linię autobusową, obsługiwaną przez pojazdy elektryczne w miejscowości Luleå w Szwecji, 50 km od koła podbiegunowego — mówi Bartosz Kubik.

Ekoenergetyka działa na rynku infrastruktury ładowania dla autobusów i samochodów elektrycznych. Założyciele firmy Bartosz Kubik i Maciej Wojeński poznali się podczas studiów na Uniwersytecie Zielonogórskim. Zaczynali od wspólnego projektu w kole naukowym. Zainspirowani przez prof. Grzegorza Benyska stworzyli prototyp auta elektrycznego. Potem opracowali sposób jego ładowania. Wtedy też, w 2009 r., pojawił się energometr, czyli stacja ładująca. Ważne w rozwoju firmy okazały się targi w Hanowerze, podczas których otrzymała zlecenie na dostarczenie ładowarek samochodowych do Finlandii. Potem zaczęła się współpraca z Solarisem, który produkował autobusy, a Ekoenergetyka ładowarki do nich. Dziś ładowarki spółki są wykorzystywane przez transport publiczny w ponad 60 miastach Europy. Kolejnym produktem Ekoenergetyki była stacja szybkiego ładowania prądu stałego (DC). Dynamika rynku sprawiła, że potrzebni byli inwestorzy. W grudniu 2017 r. firma podpisała umowę z Polfarmeksem z Kutna, dzięki któremu zyskała stabilność finansową.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Barbara Warpechowska

Organizator

Puls Biznesu

Autor rankingu

COFACE

Partner

KRD

Patroni honorowi

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu