Zaskoczyć kupujących w sklepie spożywczym

opublikowano: 03-05-2018, 22:00

Sprzedaż artykułów żywnościowych też można uatrakcyjnić nowinkami technologicznymi.

Sprzedawcy szukają coraz nowszych sposobów na pozyskanie wiernych im klientów. Nieograniczona liczba towarów dostępnych na rynku sprawia, że doradztwo podczas zakupów jest już niemal na porządku dziennym, np. w salonach motoryzacyjnych, w handlu sprzętem AGD i odzieżą. W branży spożywczej to raczej niespotykane działanie, ale to nie przekreśla jej szans na przyciągnięcie do sklepu klientów i zatrzymanie ich na dłużej. Niezależnie od oczywistego kryterium — czyli różnorodności i jakości oferowanego asortymentu — nie bez znaczenia dla konsumenta jest przede wszystkim pewność, że w danym sklepie kupi poszukiwany artykuł. Według przedstawicieli IteCom, firmy zajmującej się m.in. integrowaniem rozwiązań informatycznych, również w handlu artykułami spożywczymi można stworzyć narzędzia, które dodatkowo ułatwią decyzję.

— Jest oczywiste, że w każdym aspekcie życia poszukujemy przede wszystkim komfortu. To samo dotyczy zakupów. Klient poszukuje punktów sprzedaży, w których szybko i sprawnie znajdzie to, czego potrzebuje, a dodatkowo zaoszczędzi czas, nie tylko na samych zakupach, ale i po nich, mogąc na bazie kupionych produktów przygotować konkretne danie — mówi Marek Kaniewski, prezes firmy IteCom.

W jednym ze sklepów Lewiatana w Nysie działa od niedawna narzędzie, który pomaga znaleźć przepis na potrawę z wybranym przez klienta produktem.

— Od kiedy przepisomat pojawił się w sklepie, nie możemy narzekać na liczbę klientów. Część z nich pojawia się u nas z ciekawości, choć zdecydowana większość przyzwyczaiła się już do zakupów z pomocą ich osobistego doradcy — mówi Bożena Polakowska, właścicielka nyskiej placówki.

Podkreśla, że obecnie właściciele sklepów stają przed ogromnym wyzwaniem, bo klienci oczekują nie tylko lepszej oferty i wyselekcjonowanych produktów, ale też nowych wrażeń i elementu pozytywnego zaskoczenia. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Firmy / Zaskoczyć kupujących w sklepie spożywczym