Zbiórka EHO unika hałasu

Szymon Maj
opublikowano: 03-12-2019, 22:00

Dla niektórych pogłos i głośne dźwięki to problem, dla spółki EHO to biznes. W ramach crowdfundingu chce zdobyć 240 tys. EUR.

Krakowska firma tworząca panele wygłuszające zamierza rozwinąć biznes dzięki zbiórce udziałowej na szwedzkiej platformie FundedByMe.

Smakowska, prezes EHO, wskazuje, że spółka zamknie ten
rok przychodem ze sprzedaży na poziomie 200 tys. zł, natomiast pierwszych
zysków spodziewa się w przyszłym.
Zobacz więcej

ZYSK JUŻ WKRÓTCE:

Smakowska, prezes EHO, wskazuje, że spółka zamknie ten rok przychodem ze sprzedaży na poziomie 200 tys. zł, natomiast pierwszych zysków spodziewa się w przyszłym. Fot. ARC

Podwójna wartość

Emisja udziałów to pierwszy krok na drodze do ekspansji zagranicznej.

— Crowdfunding ma dla nas znaczenie nie tylko finansowe. Traktujemy go również jako działanie strategiczne. Oczywiście głównym zamiarem jest pozyskanie funduszy na dalszy rozwój projektu paneli akustycznych, ale dzięki crowdfundingowi liczymy także na poszerzenie naszych kontaktów z architektami w Europie oraz na większą rozpoznawalność marki. Bardzo liczymy na obecność i rozwinięcie sprzedaży naszych produktów na rynku skandynawskim — mówi Magdalena Smakowska, prezes spółki EHO.

Firma rozpoczęła działalność wiosną tego roku, ale ma już na koncie kilka zleceń. Cena za metr kwadratowy jej gotowych do montażu paneli rozpoczyna się od około 1000 zł.

— Ten rok planujemy zamknąć przychodami na poziomie 200 tys. zł. Zrealizowaliśmy projekt w Okręgowej Izbie Lekarskiej w Krakowie oraz dwa mniejsze dla klientów indywidualnych, a obecnie realizujemy kontrakt dla Urzędu Miasta w Szczecinie. Jesteśmy w trakcie negocjacji umów na 2020 r. — dodaje Magdalena Smakowska.

Głównym kanałem sprzedaży są klienci indywidualni (B2C).

— Możemy mówić o stosunku 80 do 20 dla B2C, jednak docelowo chcemy, aby ten podział kształtował się w porównywalnym stopniu. Zamierzamy to osiągnąć poprzez stworzenie platform sprzedażowych w pierwszej kolejności w Polsce, Holandii, Niemczech i Skandynawii — wyjaśnia Magdalena Smakowska.

Ważna skala

Na wartość spółki składa się wiele elementów, w tym perspektywa globalna, którą od początku zakładali twórcy firmy.

— Rozpoczynając pracę z projektem paneli akustycznych, od razu patrzyliśmy na ten produkt globalnie. Staraliśmy się, aby można go było wykorzystać wszędzie tam, gdzie ludzie borykają się z problemem pogłosu i echa w pomieszczeniach zamkniętych — domy, szkoły, biura, lokale publiczne etc. Hałas to problem globalny, a my dzięki panelom chcemy pomóc go rozwiązać. Naszym zdaniem na potencjał spółki już w tym momencie składa się kilka czynników. Na pewnojest to ochrona naszych paneli dzięki europejskiemu wzorowi przemysłowemu oraz międzynarodowemu zgłoszeniu wzoru użytkowego. Drugim czynnikiem jest design i właściwości paneli, które zostały docenione w 2018 r. międzynarodowymi nagrodami Red Dot Design Awards i IF Design Awards oraz na naszym rynku nagrodą Must Have. Dzięki temu nasze produkty stały się rozpoznawalne — podkreśla Magdalena Smakowska.

Wycena całego biznesu to 1,9 mln EUR. Na pierwszą okazję do wyjścia z inwestycji przyjdzie inwestorom poczekać.

— Liczymy, iż zakończona sukcesem akcja crowdfundingowa pozwoli nam zaoferować wykup akcji własnych w ciągu około trzech lat za wartość o 60-80 proc. większą. Nie wykluczamy również sprzedaży spółki inwestorowi branżowemu, gdyby taka propozycja się pojawiła w ciągu najbliższych lat. Wtedy zwrot z inwestycji mógłby osiągnąć wartość dwu-, a nawet trzykrotnie większą. Na razie nie planujemy wypłaty dywidendy. Wszelkie pieniądze chcemy przeznaczać na marketing i rozwój zarówno sieci sprzedaży, jak też oferty produktów — mówi Magdalena Smakowska.

1,9 mln EUR Tyle wynosi wycena spółki EHO.

240 tys. EUR Taka jest kwota zbiórki.

3 lata Tyle wyniesie czas oczekiwania na wyjście z inwestycji.

Sprawdź program "Venture Capital Forum", 10 grudnia 2019, Warszawa >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Szymon Maj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu