— To będzie pociąg dla każdego, i dla biznesmenów, i dla studentów, i dla podróżujących rodzin — zapewnia Andrzej Massel, wiceminister transportu, który wraz z szefem resortu — Sławomirem Nowakiem, oraz menedżerami PKP witał Pendolino.

Z Wrocławia pociąg pojedzie na testy do Żmigrodu oraz na targi kolejowe do Gdańska, a następnie wróci do Włoch. 20 zamówionych składów pojawi się na naszych torach w grudniu 2014 r.
— Do Trójmiasta będzie jeździło 10 pociągów, 15 do Krakowa i 5 do Katowic — informuje Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity. Nowoczesny tabor będzie też wozić pasażerów do Wrocławia i Rzeszowa.
Koszt zakupu nowoczesnych wagonów to około 400 mln EUR. Zakup będzie sfinansowany z kredytu Europejskiego Banku Inwestycyjnego oraz unijnej pomocy regionalnej. Zwrot kredytu zaplanowano na 30 lat. Szczepan Ostasz, odpowiedzialny za projekt ze strony PKP Intercity, informuje, że w tym okresie prognozowana stopa zwrotu z inwestycji sięgnie około 6 proc.