Ze znajomością mogłoby być lepiej

Kamil Zatoński
28-03-2018, 22:00

O LPP analitycy i maklerzy wiedzą najwięcej — albo przynajmniej twierdzą, że wiedzą najwięcej, wynika z badania „Giełdowa Spółka Roku”.

Dobre relacje z inwestorami to warunek konieczny, ale niewystarczający, by spółka została uznana za taką, o której eksperci mogliby rozmawiać godzinami. W rankingu znajomości spółek z WIG20, mWIG40 i sWIG80 pierwsze miejsce zajęło gdańskie LPP, które eksperci bardzo wysoko cenią także za jakość komunikacji z rynkiem. W kategorii „Relacje z inwestorami” firma uplasowała się na trzeciej pozycji. Niżej, bo na 15. miejscu, znalazł się CD Projekt, ale nie przeszkodziło to w tym, by specjaliści wysoko oceniali poziom swojej wiedzy na temat producenta gier. Na tym samym poziomie oceniono znajomość dwóch instytucji finansowych — Altus TFI i PKO BP. Na piątym miejscu znaleźć można CCC, zwycięzcę w kategorii „Relacje z inwestorami”. Bardzo wysoko oceniono też znajomość ubiegłorocznych debiutantów — GetBacku i Playa — w czym z pewnością pomógł rozmach marketingowy przy okazji pierwszej oferty publicznej. Na końcu stawki są takie spółki, jak Sanok Rubber Company, Vigo System, Stalprodukt i Mirbud, ale także AB, Prime Car Management i — co można uznać za niespodziankę— Bank Handlowy. Analitycy nisko oceniają swój stan wiedzy o banku, który ma już długą giełdową historię, a jego relacje z inwestorami są — paradoksalnie — oceniane jako bardzo dobre (na poziomie LPP). W sumie dwie trzecie ocenianych spółek analitycy uznali za takie, o których mają co najmniej dostateczną wiedzę. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Ze znajomością mogłoby być lepiej