Zepter zbuduje centralę i zakład

Artur Niewrzędowski
opublikowano: 1998-10-29 00:00

Zepter zbuduje centralę i zakład

Producent garnków rozważa także inwestycje kapitałowe w polskie media

Zepter International zamierza koordynować z Polski działalność w całej Europie Środkowej i Wschodniej. W związku z tym jeszcze w tym roku rozpocznie w Warszawie budowę biurowca za 70 mln zł oraz własnej fabryki.

Polska stanie się czwartym krajem na świecie, w którym Zepter będzie produkować swoje wyroby. Władze Zepter International Poland zdecydowały się na budowę w Warszawie nowej, reprezentacyjnej siedziby za 70 mln zł — futurystycznego biurowca o powierzchni 23 tys. mkw. na warszawskim Mokotowie.

— Tak naprawdę nie znamy ostatecznej wartości przedsięwzięcia, ponieważ do tej pory nie wybraliśmy wykonawcy. Budowa rozpocznie się jeszcze w tym roku i po osiemnastu miesiącach planujemy przeprowadzkę — zapewnia Vibor Mulić, dyrektor generalny Zepter International Poland.

Widok na Wschód

Powierzchnia biurowca, który zajmie od 5 do 7 tys. mkw., przekroczy potrzeby Zeptera w Polsce. Dodatkowe 2 tys. mkw. zostanie wykorzystane na międzynarodową działalność holdingu, który z Polski będzie koordynował działalność w Europie Centralnej i Wschodniej — w Rosji, Ukrainie, Białorusi, Litwie, Estonii, Łotwie, a ponadto na Słowacji oraz w Czechach. Pozostała powierzchnia będzie wynajmowana.

Równocześnie władze Zeptera zapowiedziały, że w podwarszawskiej Kobyłce, gdzie obecnie na terenie o powierzchni jednego hektara spółka ma swoje magazyny, już wkrótce rozpocznie się produkcja kilku wyrobów firmy. Polska będzie czwartym krajem — obok Włoch, Szwajcarii, Francji, gdzie Zepter nie tylko sprzedaje, ale i produkuje.

Posiedli milion

Do tej pory ponad milion Polaków stało się klientami firmy. Za pośrednictwem jedenastu tysięcy przedstawicieli Zepter stworzył sieć handlową pokrywającą całą Polskę. Jej działalność koordynuje z 85 biur regionalnych. Firma zainwestowała dotychczas w 50 tys. osób, szkoląc ich na przedstawicieli działających jako miniprzedsiębiorstwa. 60 proc. sprzedaży Zeptera stanowią naczynia kuchenne ze stali szlachetnej. Firma sprzedaje również porcelanę, naczynia do próżniowego przechowywania żywności Vacsy oraz kosmetyki.

Nie tylko garnki

Największe obroty i największą liczbę klientów Zepter ma na Śląsku.

W Polsce Zeptera funkcjonują dwie niezależne spółki — Zepter International Poland, który zajmuje się organizacją i sprzedażą programów związanych z naczyniami kuchennymi, kosmetykami oraz programem Zepter Vita, i spółka Imper, która koordynuje programy naczyń do próżniowego przechowywania żywności i porcelanę. Spółka również niedawno nabyła jedno z najdłużej ukazujących się na rynku pism dla pań — miesięcznik „ZwierciadłoŐŐ.

ALE GARNEK: Budynek przedstawia atrybut firmy — garnek oraz jej symbol — literę Z. Zaprojektowano go na Cyprze. fot. ARC