Zielona Góra porozumiała się z PKP PLK

Zarządca infrastruktury kolejowej PKP PLK i władze Zielonej Góry podpisali porozumienie o współpracy przy realizacji inwestycji kolejowych na terenie miasta.

Do 2018 r. na trzy przedsięwzięcia ma zostać przeznaczone 22 mln zł. Pierwsza inwestycja to przebudowawiaduktu kolejowego nad ul. Stefana Batorego. To teraz wąskie gardło dla transportu autobusowego. Przebudowę wykonają PLK w ramach modernizacji linii kolejowej nr 273, a miasto przebuduje układ drogowy po obu stronach wiaduktu. Nowy obiekt będzie szerszy, co umożliwi bezkolizyjny ruch autobusów. Połowę kosztów inwestycji (oszacowano je na 12 mln zł) pokryje miasto.

Druga inwestycja kompleksowa to modernizacja przejścia podziemnego na stacji Zielona Góra. 22-metrowy tunel pod torami łączący dwa z trzech peronów zostanie przedłużony o 25 metrów i dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Koszt przebudowy wyniesie około 6 mln zł. Trzecia inwestycja to budowa nowego, pełnego zadaszenia peronów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Rafał Fabisiak

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Samorządy / Zielona Góra porozumiała się z PKP PLK