Złe fuzje i przejęcia

DCZ
opublikowano: 26-06-2009, 00:00

Europejskie firmy tracą miliardy z powodu złego zarządzania procesami fuzji i przejęć.

Europejskie firmy tracą miliardy z powodu złego zarządzania procesami fuzji i przejęć.

Firma doradcza Hewitt Associates przeprowadziła badanie "Fuzje i przejęcia" w 96 międzynarodowych przedsiębiorstwach, w tym 40 europejskich. Pytała o skuteczność fuzji i przejęć na etapie realizacji transakcji i późniejszej integracji. Okazało się, że aż 83 proc. europejskich firm nie zdołało osiągnąć celów stawianych przed transakcją. Jako główne powody niepowodzeń 92 proc. wszystkich badanych przedsiębiorstw wskazuje na sprawy związane z ludźmi, w tym dopasowanie kultury organizacyjnej, utratę kluczowych pracowników i przywództwo.

Szacuje się, że niewłaściwe zarządzanie ludźmi może obniżyć zakładane korzyści z transakcji fuzji lub przejęcia o 6-13 proc. Analizy Hewitt wskazują, że europejskie firmy, które wzięły udział w badaniu, mogły stracić przez ostatnie dwa lata około 12 mld euro wyłącznie z powodu niewłaściwego zarządzania ludźmi w procesie fuzji i przejęć. Poza tym tylko 7 proc. europejskich firm regularnie angażuje dział HR w negocjowanie warunków transakcji (średnia światowa to 36 proc.), 24 proc. angażuje ten dział do projektowania sekcji dotyczących pracowników przy transakcjach (na świecie — 43 proc.), a 45 proc. angażuje dział HR w fazę planowania integracji (na świecie 73 proc.).

— Firmy nie mogą sobie pozwolić na zignorowanie czynnika ludzkiego podczas realizacji transakcji. Choć są świadome jego wagi, wciąż go ignorują, co kosztuje je miliony i ogranicza możliwość osiągnięcia sukcesów na długo przed zamknięciem transakcji — twierdzi Stephan Vamos, dyrektor działu transformacji biznesowej Hewitt Associates na Europę

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Polecane