Złego wrażenia łatwo nie zatrzesz

DCZ
17-06-2013, 00:00

Koalicja na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji chce zmienić złe obyczaje firm.

„Nie jestem pewien, czy moje dokumenty dotarły do firmy, do której aplikowałem”. „Nie wiem, jak zostałem oceniony podczas rozmowy rekrutacyjnej. Czekam już miesiąc”. „Rekrutujący był kompletnie nie przygotowany do rozmowy i nie umiał odpowiedzieć na moje pytania dotyczące pracy w firmie, którą reprezentuje”. To tylko przykłady z tysięcy wypowiedzi kandydatów do pracy na forach internetowych. Mówią o niekompetencji prowadzących rozmowy, braku odpowiedzi na podania, a nawet informacji zwrotnych po rozmowie rekrutacyjnej. Ktoś powie, że nic w tym dziwnego, skoro zdarza się, że na jedno ogłoszenie odpowiadają setki osób i rekrutujący nie nadążają nawet z ich przeglądaniem. Często wynika to z braku narzędzi ułatwiających taką komunikację, ale czasem po prostu z braku nawyku odpowiadania kandydatom. Jak tymczasem wynika z badań amerykańskiej firmy StartWire, aż 77 proc. ankietowanych, którzy nie otrzymali odpowiedzi na swoje podanie, zmieniło opinię o firmie na negatywną, a 58 proc. twierdziło, że raczej nie kupi produktu czy usługi firmy, która nie zareagowała na ich zgłoszenie. Złe obyczaje firm chce zmienić powołana właśnie Koalicja na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji, której inicjatorem jest marka eRecruiter. Celem Koalicji jest promowanie dobrych praktyk w rekrutacji i tworzenie standardów dotyczących relacji z kandydatami.

— Wizerunek przedsiębiorstwa przyjaznego kandydatom może odegrać niebagatelną rolę także po jakimś czasie, kiedy na rynku pracy nastąpi zmiana i w większości sektorów to pracownicy będą dyktowali warunki. Otwartość na potrzeby kandydatów to nowa jakość na polskim rynku, ale chcemy, by stała się standardem w rekrutacji. Dlatego powołaliśmy Koalicję. Zapraszamy do niej firmy, które te dobre praktyki już stosują lub chcą je w najbliższym czasie wdrożyć — mówi Marcin Sieńczyk z firmy eRecruitment Solutions, do której należy eRecruiter. Przystąpienie do Koalicji oznacza zobowiązanie do przestrzegania zasad opisanych w Kodeksie Dobrych Praktyk w Rekrutacji, dostępnym na stronie www.przyjaznarekrutacja.pl. Tam znajduje się też deklaracja przystąpienia, a także wskazówki, co i jak można poprawić w rekrutacji, by firma była bardziej przyjazna dla kandydatów.

— Większość z tych rozwiązań można wprowadzić szybko i bez kosztów, wystarczy trochę dobrej woli i przekonanie, że takie działanie przyniesie firmie same korzyści — podsumowuje Marcin Sieńczyk.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Złego wrażenia łatwo nie zatrzesz