W uroczystej gali, która odbyła się 8 grudnia w warszawskim hotelu Hilton, uczestniczyło ponad 450 przedstawicieli środowiska PR, biznesu oraz instytucji publicznych. Wyniki tegorocznej edycji jednoznacznie wskazują na rosnące zainteresowanie projektami, które łączą komunikację z tematami społecznymi, zdrowotnymi i edukacyjnymi.
Istotnym akcentem tegorocznej gali było zaangażowanie przedstawicieli kluczowych mediów gospodarczych. Nagrodę w kategorii „Media Relations” wręczyła Anna Więckowska, Chief Marketing Officer Bonnier Business Polska, wydawcy „Pulsu Biznesu”, co dodatkowo podkreśliło znaczenie tej kategorii z perspektywy rynku komunikacji biznesowej. Statuetkę otrzymała Fundacja DKMS oraz Agencja M&CC za projekt „Strażak na szlaku. 5 lat ratowania życia.”
Wśród "złotych" kampanii znalazły się także inicjatywy odnoszące się do tematów społecznych, relacji międzyludzkich, spraw pracowniczych oraz udanych realizacji, które miały swoją światową premierę:
▪️ „Nie być w zawieszeniu. Pracuj.pl uwalnia 40 mln aplikacji” autorstwa Pracuj.pl,
▪️ „Szybko, wszyscy razem - walczymy z powodzią!” autorstwa K+ Group i Kolei Dolnośląskich oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego,
▪️ „Biedańsk. Raport o biedzie Szlachetnej Paczki 2024” autorstwa Stowarzyszenia WIOSNA, Hand Made Agencja Reklamowa,
▪️ „Dzieciństwo bez przemocy mocą na całe życie” autorstwa K+Group i Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę,
▪️ „Akcja RELacja HejTY Reaguj!” autorstwa Agencji Eventowej TT Age,
▪️ „Kampania 12/15” autorstwa SEC Newgate CEE oraz VML Poland,
▪️ „Kampania edukacyjna Wear Your Story” autorstwa Lighthouse i LPP,
▪️ „Start w dorosłość: drugiej szansy nie będzie” autorstwa Fundacji Dobrych Inicjatyw,
▪️ „Przyjaźń od kuchni” autorstwa 24/7Communication, McDonald’s Polska, DDB Warszawa, Dentsu Creative i OMD,
▪️ „Lloret de Mar – premiera gry EA SPORTS FC 25 w Polsce” autorstwa MSL i Electronic Arts,
▪️ „Od niszy do mainstreamu – cyberbezpieczeństwo OT” autorstwa 24/7Communication, EY Polska,
▪️ „Unikalny program od Nationale-Nederlanden zmienia reguły gry” autorstwa K+Group, Nationale-Nederlanden i BlueCloud,
▪️ „Fabryki różnorodności Mondelez – kultura realnej zmiany” autorstwa Publicis Consultants, Mondelez Polska,
▪️ „Rany pod kontrolą – walka o lepsze życie pacjentów z ranami!” autorstwa PRCN,
▪️ „Kampania PR IKEA: Hej, pobudka! Czas na sen dobry” autorstwa Garden of Words, Group, IKEA Retail,
▪️ „Airbus partnerem nowego etapu rozwoju floty PLL LOT” autorstwa Polskich Linii Lotniczych LOT,
▪️ „Wrzuć do kosza i te okazy!” autorstwa Lasów Państwowych,
▪️ „Gdzie jest tron” autorstwa WCTron, Apollo 360 – agencja marketingowa.
Z pełną listą nagrodzonych w konkursie Złote Spinacze 2025 można zapoznać się na stronie: https://zlotespinacze.pl/nagrodzeni/nagrodzeni-2025/
Tegoroczne Złote Spinacze pokazały, że komunikacja dotycząca problemów społecznych i edukacyjnych zyskuje strategiczny wymiar biznesowy. Projekty, które łączą aspekt ESG, odpowiedzialności społecznej oraz mają realny wpływ na odbiorców, zdobywały najwyższe oceny w jury.
W tegorocznych obradach uczestniczyło 145 jurorów. Na czele grona jurorskiego stanęła przewodniczyła Marta Pokutycka-Mądrala, Dyrektorka Komunikacji oraz Rzeczniczka Prasowa, Nationale-Nederlanden.
Oprócz nagród przyznawanych w kategoriach konkursowych przez jury, uczestnicy wydarzenia poznali także laureatów nagród specjalnych. Gwiazda PR – wyróżnienie za szczególne osiągnięcia dla branży public relations, zostało przyznana Stowarzyszeniu Demagog. Po raz drugi w historii Złotych Spinaczy przyznano także Kryształowy Spinacz – nagrodę dla firmy, która przeprowadziła przetarg na usługi PR zgodnie z najwyższymi standardami branżowymi promowanymi w ramach kampanii ZFPR – „Partnerski PRzetarg”. Wyróżnienie otrzymała firma Provident Polska.
Nagrodę Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała Agencja K+ Group. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się Agencja 24/7Communication, trzecia zaś była Agencja MSL.
Organizatorem konkursu i wydarzenia był Związek Firm Public Relations.
