Złotówka.pl będzie częścią Ahoja

Pytlos Cezary, Gesing Marcin
29-06-2000, 00:00

Złotówka.pl będzie częścią Ahoja

Serwis finansowy Złotówka.pl wejdzie w skład ogólnotematycznego portalu internetowego Ahoj.pl. Zgodnie z umową, zespół redakcyjny Złotówki poprowadzi finansowy kanał tematyczny Ahoja, który zmieni nazwę z Pieniądze na Złotówka.

Porozumienie stron jest już faktem.

— Złotówka będzie częścią przystani internetowej, jaką jest Ahoj.pl. Nasz dotychczasowy dział Pieniądze zmieni nazwę na Złotówka. Za tym porozumieniem nie kryje się jednak żaden wydatek finansowy. Jest to kontrakt menedżerski — twierdzi Tomasz Raczek, szef programowy portalu Ahoj.pl.

Obecnie Ahoj ma 10 kanałów tematycznych, ale do końca sierpnia ich liczba wzrośnie do szesnastu.

— W ten sposób zakończymy tworzenie wersji 1. 0 Ahoj.pl — mówi Tomasz Raczek.

Portal horyzontalny, którego jest współwłaścicielem, ruszył na początku maja. Właściciele zarządzającej projektem spółki Mother.Ship twierdzą, że dysponuje ona kapitałem wysokości kilkudziesięciu milionów dolarów. Twórcami Mother.Ship są: Mark Grazman, Jeff Grady, Rafał Sokół oraz Tomasz Raczek. W ciągu dwóch lat Mother.Ship Poland, spółka zarządzająca portalem Ahoj.pl, zainwestuje w przedsięwzięcie od 80 do 100 mln zł.

— Większość pieniędzy, które w ciągu dwóch lat zainwestujemy w Ahoj.pl, zostanie przeznaczona na rozwój zawartości portalu i budowanie zespołu redakcyjnego — mówi Tomasz Raczek.

Pieniądze na rozwój portalu zostały uzyskane głównie od osób prywatnych, związanych z przedsięwzięciami internetowymi i działalnością finansową w USA. Inwestorami są m.in: Greg Rigdon (dyrektor wykonawczy America OnLine) i Steve Gerard (szef operacji międzynarodowych amerykańskiego Citibanku).

Złotówka.pl ruszyła na początku marca. Internetowy serwis finansowy został założony przez grupę doświadczonych dziennikarzy. Redaktorem naczelnym jest Krzysztof Kowalczyk, były zastępca redaktora naczelnego „Businnessman Magazine”.

— Nie kryje się za nami jakikolwiek kapitał. Jesteśmy grupą dziennikarzy, która w pewnym momencie stwierdziła, że w Internecie w parze z technologią nie idzie zawartość merytoryczna. Dlatego postanowiliśmy uruchomić własny serwis w sieci — twierdzi Krzysztof Kowalczyk.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Pytlos Cezary, Gesing Marcin

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Złotówka.pl będzie częścią Ahoja