Obecnie na rynku można kupić akcje dziewięciu spółek, które zdecydowały się na pozyskanie pieniędzy od tłumu inwestorów. Zupełnie nowym i dotychczas niespotykanym segmentem jest zbiórka inwestycyjna na film. Spółka Film Rój chce pozyskać 1,93 mln zł. Na razie na liczniku jest ponad 0,7 mln zł. Standardowo można zainwestować też w branżę alkoholi, tym razem jest to Winnica Zbrodzice, pierwszy podmiot z tego rynku, który odważył się na crowdfunding. Z dobrym odbiorem spotkało się Gaming Tech Esports Media, które przejęło prawa do marek „CD-Action” i „PC Format”, na pokładzie spółka ma ponad 1,7 tys. inwestorów. Na fanów e-commerce z ofertą czeka CStore. Spółka oferuje oprogramowanie dla sklepów internetowych i na razie pozyskała 0,63 mln zł z planowanych 2 mln zł.

Prawie 100 akcjonariuszy pozyskał klub żużlowy Sportowy Klub Speedwaya Start. Drugim pomysłem dla zainteresowanych sportem może być klub piłkarski Stomil Olsztyn. Pieniądze można też przeznaczyć na producenta wysokojakościowychkonserw — Ed Red, jest to druga emisja spółki. RA (Rzetelne Auto) liczy na 0,9 mln zł, jednak zbiórka idzie dość topornie — do końca emisji pozostało 27 dni, a na liczniku jest nieco ponad 2 proc., czyli 19 tys. zł. Na rynku można też znaleźć opcję inwestycji w Cieleśnicę. Jest to emisja prowadzona poza platformami crowdfundingowymi. Kilka spółek zapowiedziało już plan emisji w kolejnych miesiącach, m.in. Mazurska Manufaktura Alkoholi, DRAGO Entertainment czy Browar za Miastem.