Czytasz dzięki

Związek Kontroli Dystrybucji Prasy nt. sprzedaży dzienników

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 03-08-2005, 16:31

Średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej" oraz "Faktu" wzrosła w czerwcu tego roku w stosunku do czerwca 2004 r., spadła natomiast sprzedaż "Super Expressu" oraz "Rzeczpospolitej" - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej" oraz "Faktu" wzrosła w czerwcu tego roku w stosunku do czerwca 2004 r., spadła natomiast sprzedaż "Super Expressu" oraz "Rzeczpospolitej" - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

    Średnia sprzedaż "Faktu" wyniosła w czerwcu 514 tys. 713 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 2,86 proc. wobec czerwca 2004 roku. Średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej" wyniosła w czerwcu 469 tys. 967 egzemplarzy i była o 5,75 proc. wyższa niż w czerwcu 2004 roku.  Średnia sprzedaż "Super Expressu", zajmującego trzecie miejsce, wyniosła 203 tys. 252 egzemplarze i była niższa niż w podobnym okresie 2004 roku o 8,14 proc. W czerwcu spadła o 1,46 proc. - do 183 tys. 287 egzemplarzy średnia sprzedaż "Rzeczpospolitej".

    W pierwszym półroczu średnia sprzedaż "Faktu" była na poziomie 519 tys. 387 egzemplarzy, co oznacza spadek o 5,54 proc. w stosunku do podobnego okresu ubiegłego roku. Średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej" od stycznia do końca czerwca 2005 roku wyniosła 466 tys. 891 egzemplarzy i była o 5,15 proc. wyższa niż rok wcześniej. Z kolei "Super Express" w ciągu sześciu pierwszych miesięcy tego roku średnio sprzedawał się na poziomie 216 tys. 918 sztuk, czyli o 8,70 proc. niższym niż w analogicznym okresie 2004 roku. Średnia sprzedaż "Rzeczpospolitej" w okresie od stycznia do końca czerwca 2005 roku wyniosła 182 tys. 422 egzemplarze, co oznacza spadek o 0,39 proc. w stosunku do wyniku z porównywalnego okresu 2004 roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane