Zwierciadło wyświetli reklamy jak ekran

DI, PAP
24-03-2016, 17:42

Multimedialne lustro, stworzone przez Abyss Glass, nie weszło jeszcze na rynek, a już interesują się nim biurowce i hotele.

Młodzi wynalazcy z katowickiej firmy Abyss Glass stworzyli multimedialne lustro, służące m.in. do wyświetlania komunikatów czy reklam. Na prototyp innowacyjnego lustra z kilkoma podstawowymi funkcjami natknęli się w internecie. Przez ostatni rok pracowali nad stworzeniem na tej podstawie urządzenia, które będzie interaktywne, to znaczy umożliwiające dotykowy kontakt użytkownika z wyświetlaną treścią, jak w tablecie.

- Dodaliśmy nowe funkcjonalności, takie jak zdalna edycja wyświetlanej treści przez panel na stronie www, czy zainstalowanie czujników umożliwiających pełną interakcję z wyświetlaną treścią. W efekcie powstało zupełnie inne urządzenie – wyjaśnił Jakub Nagórski, współtwórca Abyss Glass.

Powstałe w efekcie ich prac lustro wykorzystuje technologię Leap Motion, dzięki której możliwa jest interakcja widza z wyświetlanymi komunikatami. Urządzenie ma wbudowany układ elektroniczny oraz panel użytkownika odpowiadający za dopasowanie wyświetlanych treści w zależności od odbiorcy.

Lustro może mieć rozmaite zastosowania, nie tylko do emitowania reklam np. w hotelach czy biurowcach. Może też informować o pogodzie czy bieżących wydarzeniach – w zależności od tego, jakie treści wybierze „operator”. W domu można samodzielnie decydować o tym, co, oprócz własnego wizerunku, chcemy oglądać w lustrze.

Interaktywne lustra są już prawie gotowe do wejścia na rynek; czekają jeszcze na uzyskanie niezbędnych certyfikatów bezpieczeństwa. Katowicki biurowiec zamówił już 10 luster, wynalazkiem interesuje się też jeden z hoteli. Urządzenia będzie można kupić, wypożyczyć (np. na imprezę firmową) lub skorzystać z opcji najmu bądź leasingu.

Abyss Glass otrzymało wsparcie od funduszu Aligo Capital, a wyceną lustra zajmowali się eksperci z katowickiej Grupy Gumułka. 

- W opiniach bierzemy pod uwagę zarówno koszt materiałów, jak i wartości niematerialne i prawne, takie jak know-how, oprogramowanie, patent czy prawo do uzyskania patentu – wyjaśnił Marcin Roj, ekspert Grupy, specjalizujący się w wycenie innowacyjnych projektów.

Innymi innowacyjnymi produktami wycenianymi przez ekspertów Grupy były m.in. robot sadowniczy opryskujący drzewa i krzewy owocowe, system zarządzania energią w mieście czy program monitorujący aktywność pracowników w mediach społecznościowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Zwierciadło wyświetli reklamy jak ekran