Zysk Adani Wilmar w Indiach wzrósł o 16 proc.

opublikowano: 08-02-2023, 12:53
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Właściciel marki Fortune, Adani Wilmar, poinformował w środę o 16 proc. wzroście kwartalnego zysku w związku ze zwiększonym popytem na olej jadalny i pakowaną żywność oraz przekazał, że raport Hindenburg Research dotyczący krótkiej sprzedaży w USA nie wpływa na jego działalność – podaje agencja Reutersa.

fot. Bloomberg

Skonsolidowany zysk netto wzrósł do 2,46 miliarda rupii (29,81 mln USD) za trzeci kwartał, który zakończył się 31 grudnia, zgodnie z dokumentem giełdowym.

Przychody z działalności operacyjnej wzrosły o 7 proc. do 154,38 mld rupii.

Dotknięci inflacją konsumenci z wiejskich obszarów Indii, którzy podczas pandemii przestawili się na niemarkowe, tańsze alternatywy, zaczęli wydawać więcej wraz ze słabnącym tempem podwyżek cen.

Adani Wilmar, spółka joint venture pomiędzy Adani Group i Singapore's Wilmar Group, poinformowała, że przychody z największego biznesu związanego z olejami jadalnymi wzrosły o prawie 4 proc. w stosunku do popytu świątecznego i ślubnego.

Branża spożywcza i szybkozbywalnych towarów konsumpcyjnych odnotowała wzrost o prawie 45 proc., a firma chce teraz wykorzystać „ogromną szansę”, zwiększając dystrybucję w miastach wiejskich i wprowadzając produkty do gotowania specyficzne dla regionu.

W ubiegłym tygodniu właściciel marki Saffola, Marico, również odnotował kwartalny zysk powyżej szacunków.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ON, Reuters

Polecane