Zysk H&M znacznie niższy od prognoz

ARŻ, Bloomberg
opublikowano: 2025-03-27 12:12

Szwedzki gigant odzieżowy Hennes & Mauritz (H&M) odnotował słabszy niż oczekiwano zysk w pierwszym kwartale roku. To efekt m.in. umocnienia korony szwedzkiej i zwiększonej liczby promocji w sklepach - informuje Bloomberg.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Przychody szwedzkiego detalisty w I kw. 2025 r. sięgnęły 55,3 mld SEK (ok. 5,53 mld USD), czyli poniżej 55,8 mld koron, których spodziewali się analitycy.

Zysk operacyjny H&M wyniósł 1,2 mld SEK (120 mln USD). Ekonomiści oczekiwali, że będzie to 1,9 mld SEK.

- Sprzedaż i zyski były nieco słabsze niż planowaliśmy. Pierwszy kwartał jest dla nas najgorszym kwartałem w roku pod względem sprzedaży i marży, ale jesteśmy pewni, że pójdziemy naprzód – stwierdził w oświadczeniu dyrektor generalny Daniel Ervér.

- Nasze główne priorytety to wzmocniona oferta produktów, bardziej inspirujące doświadczenie zakupowe i silniejsza marka. Dzięki temu tworzymy warunki dla długoterminowego i zrównoważonego wzrostu - dodał.

Na początku tego miesiąca główny rynkowy rywal H&M - Inditex (właściciel m.in. marki Zara) - poinformował o rozczarowującym początku roku. Spółka odczuwa skutki cięć wydatków konsumenckich na tle spowolnienia w dużej części światowej gospodarki. Wyzwaniem jest też rosnąca konkurencją ze strony tańszych sprzedawców detalicznych, takich jak chiński gigant e-commerce Shein.