Przychody szwedzkiego detalisty w I kw. 2025 r. sięgnęły 55,3 mld SEK (ok. 5,53 mld USD), czyli poniżej 55,8 mld koron, których spodziewali się analitycy.
Zysk operacyjny H&M wyniósł 1,2 mld SEK (120 mln USD). Ekonomiści oczekiwali, że będzie to 1,9 mld SEK.
- Sprzedaż i zyski były nieco słabsze niż planowaliśmy. Pierwszy kwartał jest dla nas najgorszym kwartałem w roku pod względem sprzedaży i marży, ale jesteśmy pewni, że pójdziemy naprzód – stwierdził w oświadczeniu dyrektor generalny Daniel Ervér.
- Nasze główne priorytety to wzmocniona oferta produktów, bardziej inspirujące doświadczenie zakupowe i silniejsza marka. Dzięki temu tworzymy warunki dla długoterminowego i zrównoważonego wzrostu - dodał.
Na początku tego miesiąca główny rynkowy rywal H&M - Inditex (właściciel m.in. marki Zara) - poinformował o rozczarowującym początku roku. Spółka odczuwa skutki cięć wydatków konsumenckich na tle spowolnienia w dużej części światowej gospodarki. Wyzwaniem jest też rosnąca konkurencją ze strony tańszych sprzedawców detalicznych, takich jak chiński gigant e-commerce Shein.
