Zysk L'Oreal wzrósł o 20 proc. dzięki nowym rynkom zbytu

opublikowano: 2002-02-21 09:37

Francuski L'Oreal, największy producent kosmetyków na świecie, poinformował o wzroście zysku w minionym roku o 20 proc. Spółka zawdzięcza poprawę wyników dobrze sprzedającej się linii kosmetyków Maybelline oraz rosnącej sprzedaży w krajach azjatyckich i w Brazylii. Zysk L'Oreal bez operacji nadzwyczajnych i goodwill wzrósł do 1,23 mld euro z 1,03 mld euro rok wcześniej. Sprzedaż spółki wzrosła o 8,4 proc. do 13,7 mld euro. W Ameryce Północnej przychody wzrosły o 14 proc., w Zachodniej Europie o 5,6 proc., a na pozostałych rynkach o 8,8 proc.

L'Oreal poprawił wyniki dzięki sukcesowi rynkowemu szminek Maybelline oraz dobrej sprzedaży szamponów i farb do włosów. Spółka zwiększyła sprzedaż w Brazylii dzięki przejęciu Coloramy, a w Japonii sprzedając produkty pod marką Shu Uemura. To pomogło spółce w trudnym, czwartym kwartale zwiększyć zyski, w przeciwieństwie do konkurencji, (w tym Estee Lauder), która zanotowała spadek sprzedaży.

L'Oreal jest także beneficjentem 40 proc. wzrostu zysku producenta leków Sanofi-Synthelabo, w którym ma 19,5 proc. udziałów.

PK