Zysk LG Display spadł aż o 30 proc.

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 26-01-2022, 08:35

Ostatni kwartał minionego roku pod względem zysków koncern LG Display nie może zaliczyć do specjalnie udanych. Na poziomie operacyjnym południowokoreański producent ekranów odnotował aż 30 proc. spadek zysku, informuje Reuters.

Zgodnie z raportem kwartalnym, w okresie październik-grudzień wyniósł 476 mld wonów (397,6 mln USD) spadając z 678 mld wonów rok wcześniej.

To wynik znacznie gorszy od mediany prognoz analityków, która zakładała zysk operacyjny w kwocie 588 mld wonów.

Tymczasem przychody koncernu zwiększyły się o 18 proc. do 8,8 bln wonów.

Główną przyczyną spadku zysku była mocna obniżka cen paneli telewizyjnych, w tym „benchmarkowych” 55-calowych LCD o 37 proc. Udział segmentu paneli telewizyjnych w strukturze sprzedaży LG Display szacowany jest na 27 proc.

Firmie udało się ograniczyć „straty” z tego tytułu większymi dostawami mniejszych wyświetlaczy wykorzystywanych m.in. w laptopach czy monitorach oraz wzrostem w segmencie paneli OLED, na których generowana jest wyższa marża.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane