LONDYN (Reuters) - Największy na świecie producent napojów alkoholowych Diageo poinformował w czwartek, że jego zysk w roku finansowym zakończonym w czerwcu wzrósł o dziewięć procent dzięki dobrym wynikom ze sprzedaży najbardziej znanych marek takich jak Smirnoff i Guiness.
Zysk brutto przed uwzględnieniem kosztów amortyzacji wzrósł do 1,98 miliarda funtów (2,88 milairda dolarów), a obroty zwiększyły się o osiem procent do 12,82 miliarda funtów.
Analitycy prognozowali zysk brutto rzędu 1,968-2,028 miliarda funtów.
"Mimo pogorszenia sytuacji gospodarczej na świecie, głównym motorem wzrostu zysku były przychody ze sprzedaży naszych wiodących marek" - powiedział Paul Walsh, prezes grupy. Dodał również, że spowolnienie gospodarcze w Europie negatywnie odbiło się na wynikach sieci fastfood'ów Burger King. Ich poprawy nie należy spodziewać się wcześniej niż w drugiej połowie tego roku finansowego.
W głównym dziale napojów alkoholowych Guiness UDV, który zajmuje się między innymi produkcją whisky Johnnie Walker, likieru Bailey's i tequili Jose Cuervo zysk operacyjny wzrósł w ostatnim roku o 14 procent, a sprzedaż zwiększyła się o dziewięć procent.
((Reuters Serwis Polski, tel. +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, [email protected]))