Zysk Śnieżki wzrósł o 90 proc. w II kwartale

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2020-07-23 10:39

W II kwartale 2020 r. skonsolidowany zysk netto Śnieżki, producenta farb i lakierów, wzrósł o 90 proc. do 38,5 mln zł.

Wygląda na to, że w czasie lockdownu Polacy wzięli się za malowanie mieszkań i domów.

Piotr Mikrut, prezes Śnieżki
Fot. WM

W II kwartale skonsolidowane przychody Śnieżki wzrosły o 32 proc. r/r do 266,2 mln zł, EBITDA zwiększyła się o 70 proc. do 54,3 mln zł, a zysk netto o 90 proc. do 38,5 mln zł. 

Według szacunkowych danych, w całym I półroczu przychody zwiększyły się o 32 proc. do 434 mln zł, EBITDA o 51 proc. do 82,4 mln zł, a zysk netto o 56 proc. do 53,8 mln zł. 

"To znakomite wyniki" - komentują analitycy Trigon DM.

Zarząd spółki radzi inwestorom ostrożnie wyciągać wnioski i wskazuje, że wyniki sprzedaży produktów najlepiej ocenić dopiero po zakończeniu sezonu remontów, czyli po trzecim kwartale.

Ponadto szacunkowe dane uwzględniają pełną konsolidację wyników Poli-Farbe Vegyipari Kft. i jej spółek zależnych, podczas gdy wyniki za analogiczne okresy 2019 r. uwzględniały konsolidację wyników Poli-Farbe od 15 maja 2019 r.

Notowania akcji na razie nie ruszyły - o godz. 10.55 trwało równoważenie.