"Wynik netto zmniejszył się do 37 mln zł w drugim kwartale ze względu na zmianę rok do roku wpływu różnic kursowych z dodatniego na ujemny, podczas gdy wynik półroczny spadł o 8% do 116 mln zł odzwierciedlając jednorazowe koszty transakcji zmiany kontroli, przewyższające poprawę wyniku finansowego netto" - czytamy w komunikacie spółki.
Zysk operacyjny w II kw. 2015 r. wyniósł 141,90 mln zł wobec 165,54 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 445,40 mln zł w II kw. 2015 r. wobec 433,89 mln zł rok wcześniej.
W okresie I-II kw. 2015 r. spółka miała 116,35 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 126,21 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 808,33 mln zł w porównaniu z 784,33 mln zł rok wcześniej.
Spółka podała, że wzrost przychodów odzwierciedla przede wszystkim dobre wyniki oglądalności kanałów tematycznych TVN w efekcie czego przychody związane z reklamą wzrosły o 3,6%.
Skorygowany wynik EBITDA za okres sześciu miesięcy wzrósł rok do roku o 0,9% i wyniósł 265 mln zł w wyniku poprawy przychodów w drugim kwartale skompensowanego z nadwyżką przez inwestycje w wiosenną ofertę programową.
"Wskaźnik długu netto do skorygowanej EBITDA poprawił się do 3,6 z 3,9 na koniec ubiegłego roku w wyniku wysokich przepływów pieniężnych i korzystnej zmiany kursów walutowych" - podano również.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-II kw. 2015 r. wyniósł 170,01 mln zł wobec 135,93 mln zł zysku rok wcześniej.
"Udział portfolio kanałów TVN w całodziennej oglądalności w komercyjnej grupie docelowej wzrósł rok do roku do 22,1% w drugim kwartale, przy wysokich wynikach kanałów tematycznych, które zrekompensowały mniejszą popularność głównego kanału" - wskazano w informacji.
„Wyniki TVN w pierwszej połowie roku odzwierciedlają niższą niż oczekiwana oglądalność oferty programowej głównego kanału w połączeniu z niższą dynamiką rynku, którą przypisujemy niepewności związanej z wyborami prezydenckimi w Polsce oraz sytuacją ekonomiczną Grecji i jej potencjalnym wpływem na Unię Europejską. W takim otoczeniu rynkowym utrzymaliśmy rentowność na poziomie skorygowanej EBITDA dzięki zbilansowaniu wzrostu przychodów oraz kosztów operacyjnych, związanych głównie z dalszymi nakładami na ofertę programową" - powiedział prezes Markus Tellenbach, cytowany w komunikacie.
Wskazał, że z firma optymizmem rozpoczynamy drugą połowę roku, ponieważ poziom zamówień na lipiec i sierpień wskazuje na przyspieszenie wzrostu rynku, co TVN wykorzysta dzięki jesiennej ofercie programowej wprowadzając nowe programy i seriale.
TVN jest jedną z wiodących spółek mediowych w Polsce oferującą bezpłatne i płatne lifestylowe i rozrywkowe kanały telewizyjne, w tym między innymi TVN, TVN Style, TTV, TVN Turbo, a także wiodący całodobowy kanał informacyjny TVN24 oraz kanał informacji gospodarczych TVN24 Biznes i Świat. W 2014 roku dzięki swojej ofercie TVN zyskał największą na polskim rynku oglądalność na poziomie 22%. TVN Media jest największym domem mediowym w Polsce posiadającym 33% rynku przychodów z reklamy w kanałach własnych TVN oraz dodatkowo sprzedając czas reklamowy wielu innych polskich nadawców komercyjnych.
Zysk TVN spadł do 36,89 mln zł
TVN odnotował 36,89 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2015 r. wobec 115,08 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.