Zyski Eurocashu lepsze od oczekiwań

opublikowano: 10-11-2021, 07:25

W III kwartale 2021 r. zysk netto Eurocashu wyniósł 27,4 mln zł - to o 15 proc. mniej r/r, ale o 7 proc. więcej od konsensusu prognoz analityków, ankietowanych przez PAP.

Przychody spółki wzrosły r/r o 0,6 proc. do 7,03 mld zł (o 1 proc. mniej od oczekiwań), a EBITDA wzrosła o 5 proc. do 235,8 mln zł (+12,6 proc. względem oczekiwań).

Po trzech kwartałach przychody wynoszą 19,4 mld zł (+1,6 proc.), EBITDA 438,4 mln zł (-22 proc. r/r), a strata netto 140,4 mln zł.

W segmencie hurtowym Grupa Eurocash zanotowała w trzecim kwartale br. wzrost wyniku EBITDA do blisko 190 mln zł, tj. o 2,5 proc. r/r, przy zbliżonym poziomie sprzedaży, wynoszącym 5,26 mld zł.

– Trzeci kwartał tego roku, podobnie jak drugi, był trudnym okresem dla małych sklepów, co znalazło odzwierciedlenie w spadku sprzedaży w hurtowniach Cash&Carry. Wyższą sprzedażą osiągnęliśmy natomiast w formacie Eurocash Dystrybucja, czyli w biznesie skierowanym do większych sklepów. Postępująca cyfryzacja naszej działalności przekłada się natomiast na dalszą poprawę rentowności w hurcie. Już około 43% łącznej sprzedaży w tym segmencie jest realizowane za pośrednictwem platformy eurocash.pl – wskazał Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

Grzegorz Pedzich

Sprzedaż zewnętrzna zrealizowana przez Grupę Eurocash w segmencie detalicznym w trzecim kwartale 2021 r. wyniosła 1,61 mld zł i była o ponad 2 proc. wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wynik EBITDA detalu wzrósł o 11% r/r do 85 mln zł.

– Wyższa sprzedaż w segmencie detalicznym to głównie efekt poprawy w supermarketach własnych. Pod względem efektywności, wciąż jednak ustępują one placówkom prowadzonym przez franczyzobiorców, co oznacza duży potencjał prowadzonej reorganizacji. Zgodnie z zapowiedziami, do końca roku zamkniemy 59 sklepów, które najsłabiej radziły sobie na rynku i w których podjęte działania naprawcze nie rokowały trwałą poprawą rezultatów. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2021 r. sklepy te przyniosły spadek sprzedaży segmentu o 22 mln zł oraz obniżyły EBITDA Grupy o 14,4 mln zł. Proces zamykania tych placówek rozpoczęliśmy w czwartym kwartale i liczymy, że w przyszłym roku przyniesie on wzrost efektywności i rentowności całego segmentu – powiedział Jacek Owczarek.

Sprzedaż segmentu Projekty w trzecim kwartale br. sięgnęła 123 mln zł i była o 22 proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2020 r., głównie dzięki dalszej ekspansji e-supermarketu Frisco oraz rozwojowi sieci marketów alkoholowych Duży Ben

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane