Hennes Mauritz (HM), największy detalista odzieżowy w Europie, zanotował 6-procentowy wzrost zysków w II kwartale. To efekt otwarcia kolejnych sklepów oraz różnic kursowych.
Zyski H&M urosły o 6 proc.
Hennes Mauritz (HM), największy detalista odzieżowy w Europie, zanotował 6-procentowy wzrost zysków w II kwartale. To efekt otwarcia kolejnych sklepów oraz różnic kursowych.
Spółka kierowana przez Rolfa Eriksena zarobiła na czysto 532 mln USD, wobec 501 mln USD w tym samym okresie 2008 r. Analitycy spodziewali się 528 mln USD. Sprzedaż zwiększyła się o 23 proc., do 3,4 mld USD.
Po informacji notowania szwedzkiej firmy zwyżkowały na giełdzie w Sztokholmie niemal o 2 proc. Od początku roku kurs zyskał 23 proc. Dla porównania: kurs Inditeksu, największego rywala HM, wzrósł tylko o 7 proc.
Podpis: RAV, BLOOMBERG