Zyski Nike'a rosną dzieki e-commerce

ARŻ, CNBC
opublikowano: 21-12-2020, 20:18

Przychody i zyski producenta odzieży sportowej w drugim kwartale fiskalnym przewyższyły oczekiwania analityków. To efekt m.in. 84-procentowego wzrostu sprzedaży w sklepach internetowych oraz większego popytu w Chinach.

Buty Nike
Buty Nike
Fot. Marika Godwin/Pixabay

Nike odnotował przychody w wysokości 11,2 mld USD w drugim kwartale fiskalnym. To o 9 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk netto wyniósł 1,25 mld USD, czyli 78 centów na akcję. Analitycy ankietowani przez Refinitiv spodziewali się, że będą to 62 centy.

Na dobre wyniki finansowe producenta odzieży sportowej złożyły się przede wszystkim dwa czynniki. Jeden z nich to kwartalny wzrost sprzedaży e-commerce o 84 proc. Nike twierdzi, że pomogło to zrównoważyć wywołane pandemią spadki u partnerów hurtowych, a także w jego sklepach stacjonarnych.

W osiągnięciu wysokich przychodów pomógł także wzrost popytu na produkty firmy w Chinach. W drugim kwartale fiskalnym sprzedaż w tym kraju zwiększyła się o 24 proc. Dla porównania, roczny wzrost w Ameryce Północnej to zaledwie 1 proc.

Po publikacji raportu akcje Nike’a wzrosły o ok. 5 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane