
Nike odnotował przychody w wysokości 11,2 mld USD w drugim kwartale fiskalnym. To o 9 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk netto wyniósł 1,25 mld USD, czyli 78 centów na akcję. Analitycy ankietowani przez Refinitiv spodziewali się, że będą to 62 centy.
Na dobre wyniki finansowe producenta odzieży sportowej złożyły się przede wszystkim dwa czynniki. Jeden z nich to kwartalny wzrost sprzedaży e-commerce o 84 proc. Nike twierdzi, że pomogło to zrównoważyć wywołane pandemią spadki u partnerów hurtowych, a także w jego sklepach stacjonarnych.
W osiągnięciu wysokich przychodów pomógł także wzrost popytu na produkty firmy w Chinach. W drugim kwartale fiskalnym sprzedaż w tym kraju zwiększyła się o 24 proc. Dla porównania, roczny wzrost w Ameryce Północnej to zaledwie 1 proc.
Po publikacji raportu akcje Nike’a wzrosły o ok. 5 proc.