Zyski spółek nie zachwycą

opublikowano: 12-02-2020, 22:00

Analitycy DM BOŚ uważają, że w IV kwartale 2019 r. podtrzymane zostały tendencje w wynikach spółek z GPW.

Rewelacji nie ma od kilku kwartałów i ostatnie miesiące ubiegłego roku przełomowe nie były — wynika z raportu analityków Domu Maklerskiego BOŚ. Ich zdaniem dynamika zbiorczych zysków netto spółek, które monitorują, będzie wątła w ujęciu rok do roku. Hamulcowym znów były duże spółki, które według szacunków ekspertów zanotowały spadek łącznego zysku już dziewiąty kwartał z rzędu (licząc r/r).

„Dynamika powtarzalnych, skorygowanych o zdarzenia jednorazowe, zbiorczych wyników przez ostatnie cztery kwartały generalnie nie zachwycała i chociaż na poziomie operacyjnym zyski wzrosły o około 7 proc. r/r, to powtarzalny zbiorczy wynik netto spadł o około 5 proc. w tym okresie. Zawiodło to nasze oczekiwania, formułowane pod koniec 2018 r., które sukcesywnie były korygowane w dół” — napisano w raporcie.

Specjaliści zwracają uwagę, że znacznie lepszą niż duże spółki dynamikę zysków zaczęły wykazywać spółki małe i średnie. „Oczekujemy największej poprawy r/r w sektorze budowlanym, dóbr konsumenckich oraz dóbr podstawowych, natomiast najsłabszą dynamikę (wyraźny spadek) przewidujemy w sektorze wydobywczym oraz paliwowym. W przypadku banków, które pokrywamy, prognozujemy spadek powtarzalnego wyniku netto 16 proc. r/r, pomimo oczekiwanej około 8-procentowej poprawy na poziomie operacyjnym” — dodano.

DM BOŚ prognozuje, że w 2020 r. zyski urosną o 5-6 proc. przy jednoczesnym utrzymaniu różnicy między tempem poprawy wyników dużych i małych spółek (na korzyść tych drugich). „Oczekujemy, że w 2020 r. największa poprawa r/r powtarzalnych zysków będzie widoczna w sektorze budowlanym, dóbr podstawowych, ochrony zdrowia oraz TMT, a sektor chemiczny, wydobywczy, paliwowy i energetyczny pokażą niższe powtarzalne zyski niż w roku 2019” — głosi raport.

Faworyci DM BOŚ

Spółki, które w nadchodzącym miesiącu mogą wypaść lepiej od rynku*

11bit studios, AB, Asbis, Asseco Poland, Asseco SEE, BSC Drukarnia, Comarch, Erbud, Eurocash, Inter Cars, Lotos, LPP, LSI Software, Marvipol, Mercator, Play, PlayWay, Ten Square Games, Unibep, Voxel, VRG

* według analityków DM BOŚ

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane