Grupa Żywiec przeznaczyła 350 tys. USD na honoraria dla uczestników Mityngu Lekkoatletycznego Gwiazd, który po raz drugi odbył się w Poznaniu na stadionie Olimpii. Mityng zgromadził wiele znakomitości tej dyscypliny, z najszybszą w tym roku kobietą świata Żanną Pintusewicz-Block na czele.
— Uznaliśmy lekkoatletykę za wyjątkową dyscyplinę sportu, którą warto popierać. Dlatego sponsorujemy także transmisje Telewizji Polskiej ze Złotej Ligi i zostaliśmy sponsorem strategicznym PZLA. Sam mityng zaplanowaliśmy nie jako przedsięwzięcie incydentalne, lecz jako imprezę o charakterze cyklicznym, która będzie organizowana przez naszego partnera, Aktis Media, przynajmniej do 2004 r. Być może rozszerzymy formułę i do mityngu na stadionie dołożymy zimą mityng halowy — mówi Andrzej Jakubiec, menedżer marketingu Żywca.
Aktis Media, jako organizator mityngów, chce pracować na rzecz poprawienia pozycji polskiej lekkiej atletyki.
— Zależy nam na prezentowaniu najlepszych polskich lekkoatletów i to w rywalizacji z czołówką światową. Dążymy do stworzenia jak najlepszej atmosfery, aby w Polsce nie tylko nie brakowało imprez z prawdziwego zdarzenia, lecz także nowoczesnych, tartanowych stadionów i hal —mówi Norbert Rokita z Aktis Media (spółki zależnej AMS), dyrektor Mityngu Lekkoatletycznego Gwiazd.
W tym roku władze Poznania na remont stadionu Olimpii wydały 250 tys. zł. Wykonano pierwszą część modernizacji oświetlenia, kosmetykę trybun i bieżni, odremontowano pomieszczenia socjalne dla sportowców. Dla organizatora mityngów równie ważne jak udział gwiazd sportu jest zainteresowanie ich występami świata biznesu. Trwają poszukiwania równorzędnego partnera dla Żywca, który wspólnie sponsorowałby całą polską lekkoatletykę.