Firma konsultingowa Interbrand opublikowała coroczny ranking "Best Global Brands”, który według wielowarstwowej metodologii ocenia aktualną wartość marek.
Pierwsza trójka pozostała niezmieniona względem poprzedniej edycji rankingu. Coca-Cola, IBM i Microsoft zanotowały minimalne wzrosty wartości, prawdziwy krok milowy wykonał jednak Google. Wartość tej marki wzrosła w zeszłym roku aż o 36 proc. I zbliża się systematycznie do miejsca na podium.
Spada wartość fińskiej Nokii, ale być może zmiany ludzi na najważniejszych fotelach w firmie sprawią, że skandynawska marka odzyska dawny wigor. Z pierwszej dziesiątki „wyleciała” także Toyota (spadek o 16 proc.), co eksperci uzasadniają głównie koniecznością naprawy milionów wadliwych pojazdów w USA.
Nowa w pierwszej „setce” jest bankowa marka Santander z Hiszpanii, które w ostatnich dniach dokonała głośnego przejęcia BZ WBKw Polsce. Santander plasuje się na 68 miejscu.
Najbardziej wartościowe marki świata
ranking 2010 / ranking 2009 - marka - wartość w miliardach USD / zmiana wartości w procentach
1 / 1 – Coca-Cola - 70,452 / 2%
2 / 2 – IBM - 64,727 / 7%
3 / 3 –
Microsoft - 60,895 / 7%
4 / 7 – Google - 43,557 / 36%
5 / 4 – GE
- 42,808 / -10%
6 / 6 – McDonald’s - 33,578 / 4%
7 / 9 – Intel -
32,015 / 4%
8 / 5 – Nokia -29,495 / -15%
9 / 10 – Disney - 28,731 /
1%
10 / 11 – HP - 26,867 / 12%
