10 najbardziej wartościowych marek w 2010 roku

ŁO
opublikowano: 2010-09-16 15:13

Google zaciekle goni Microsoft, Toyota zbiera żniwo wpadek.

Firma konsultingowa Interbrand opublikowała coroczny ranking "Best Global Brands”, który według wielowarstwowej metodologii ocenia aktualną wartość marek.

Pierwsza trójka pozostała niezmieniona względem poprzedniej edycji rankingu. Coca-Cola, IBM i Microsoft zanotowały minimalne wzrosty wartości, prawdziwy krok milowy wykonał jednak Google. Wartość tej marki wzrosła w zeszłym roku aż o 36 proc. I zbliża się systematycznie do miejsca na podium.

Spada wartość fińskiej Nokii, ale być może zmiany ludzi na najważniejszych fotelach w firmie sprawią, że skandynawska marka odzyska dawny wigor. Z pierwszej dziesiątki „wyleciała” także Toyota (spadek o 16 proc.), co eksperci uzasadniają głównie koniecznością naprawy milionów wadliwych pojazdów w USA.

Nowa w pierwszej „setce” jest bankowa marka Santander z Hiszpanii, które w ostatnich dniach dokonała głośnego przejęcia BZ WBKw Polsce. Santander plasuje się na 68 miejscu.

Najbardziej wartościowe marki świata

ranking 2010 / ranking 2009 - marka - wartość w miliardach USD / zmiana wartości w procentach

1 / 1 – Coca-Cola - 70,452 / 2%
2 / 2 – IBM - 64,727 / 7%
3 / 3 – Microsoft - 60,895 /  7%
4 / 7 – Google - 43,557 / 36%
5 / 4 – GE -  42,808 / -10%
6 / 6 – McDonald’s - 33,578 / 4%
7 / 9 – Intel - 32,015 / 4%
8 / 5 – Nokia -29,495 / -15%
9 / 10 – Disney - 28,731 / 1%
10 / 11 – HP - 26,867 / 12%

Zobacz cały ranking "TOP 100 Brands">>