Ranging powstał w oparciu o opinie 10 tys. konsumentów z siedmiu krajów, którzy mieli zrecenzować setki marek w oparciu o prostotę ich produktów, reklamę i obsługę konsumenta.
Dlaczego prostota ma znaczenie?
- Ludzie są bardziej skłonni polecić marki, które są proste i chętniej też płacą więcej za tę prostotę – powiedział Brian Raffery, dyrektor ds. badań z Siegal+Gale's w rozmowie z Business Insiderem.
Z badania wynika, że konsumenci są skłonni zapłacić przynajmniej o 5 proc. więcej za proste marki, a 75 proc. ankietowanych chętnie je poleci.
Oto 10 najprostszych marek na świecie:
1. Aldi
Niemiecka sieć supermarketów znalazła się na miejscu 1., ponieważ choć jest mało ekscytującą firmą oferującą niskie ceny, to dokładnie spełnia swoje obietnice.
2. Amazon
Firma została doceniona za “łatwy proces zakupów online” i przejrzystość systemu ocen konsumenckich.
3. Google
Miejsce 3. za “intuicyjny interface wyszukiwania”.
4. McDonald’s
5. KFC
6. Carrefour
7. C&A
8. Samsung
9. Ikea
10. Pizza Hut
